ארגון הכבאים הודיע היום (שלישי) שכבאים לא ימלאו תפקידים נוספים (נע"ת - נוסף על תפקיד) אשר אין להם תקן והם אינם מתוגמלים בעבורם. זאת המחאה על כך שרשות הכבאות וההצלה טרם הסדירה את מעמדם ואת התגמול עבורם. המשמעות היא ביטול תפקידים כגון: דוברי מחוזות, ממונים על חומרים מסוכנים, מפקדים לחילוץ והצלה, ממוני אסבסט, ממונה מתנדבים ועוד.
עם כניסת הרפורמה בכבאות, לפני חמש שנים, התבקשו לוחמי האש, לבצע בנוסף לעבודת הכיבוי השוטפת, עוד שורה של תפקידים עם הבטחה ברורה להקצות תקנים לתפקידים אלו בעתיד. חמש שנים לאחר יישום הרפורמה, המצב עדיין בעינו. לאחר פניות חוזרות ונשנות החליט הארגון שלא ייתכן שכבאים יאלצו להתנדב במקום עבודתם ועד להודעה חדשה הם נאלצים לסיים את תפקידי הנע"ת.
לאור זאת ממונים על אסבסט וממונים על חומרים מסוכנים בתחנות הכיבוי בכל רחבי הארץ, לא יבצעו את תפקידם, לא ייקחו חלק בייעוץ מקצועי, הדרכת לוחמים וניהול אירועים הכוללים סכנות לציבור.

 
אורי צ'יבוטרו, דובר כבאות והצלה מחוז חוף. צילום: יואל בלניצקי
אורי צ'יבוטרו, דובר כבאות והצלה מחוז חוף. צילום: יואל בלניצקי
יו"ר ארגון הכבאים אבי אנקורי, אמר כי  "בהמשך לוועדת המעקב שהתקיימה ודיון בעניין סכסוך העבודה. אנו מודיעים לעובדים על ביטול הנע"תים לאלתר. הרשות שהוקמה לפני למעלה מארבע שנים, חרטה על דגלה לשפר ולדאוג לתנאי העבודה של לוחמי האש. חרף הבטחות החוזרות ונשנות להסדרת מעמדם של הנע"תים, עד כה לא מצאה הרשות את הכלים לסייע. לכן, בהנחיית ארגון הכבאים הארצי, לא יינתנו תפקידים ללא תקן עד לפתרון סוגיה זו".
אורי צ'יבוטרו, דובר כבאות והצלה מחוז חוף, אמר כי "ברשות הארצית לכבאות והצלה אין ולו דובר מחוזי או תחנתי אחד בתקן. כל עבודת הדוברות וההסברה נעשית בהתנדבות ו/או נוסף על שלל תפקידיו של  לוחם האש. במשטרת ישראל יש 92 עובדים בתקן, רק אצלנו בכבאות הלוחמים מתנדבים לצלם, לדווח לתקשורת, ולנהל את הרשתות החברתיות".