לא ציפו לזה: נראה כי הזיכוי של חן איילתי "מותיר את המשטרה, שלידיה התגלגל הבוקר (שלישי) 'תיק רצח פתוח' בבעיה", כך לפי חוקרים בכירים. לדבריהם, "מדובר בתיק לא פתור, משום שתיק הראיות לא אפשר את הרשעתו". יחד עם זאת, למרות שלא נראה כי חוקרים סורקים את הזירה או שאנשים מתשאלים עדים, החקירה בנושא עשויה להפוך לגלויה. "יתכן מאד שהחקירה תהפוך לגלויה בשלב מסוים אם תושג ראייה חדשה שטרם הושגה במשפט הנוכחי".  



למעשה, במשטרה סבורים כי העובדה שהתיק חזר אליהם לא מוסיפה להם כבוד, שכן היה ברור שבתיק זה ניתן היה להשיג הרשעה בשל הנסיבות החמורות שכללו את התנגדותו של איילתי לנתיחה, בגלל סימני האלימות שנתגלו על הגופה, ושורה ארוכה של אירועים שליוו את כתב האישום. עם זאת, גורמים במשטרה טענו שהזיכוי עשוי להתבטל אם הפרקליטות תחליט לערער על ההחלטה של בית המשפט המחוזי. בשלב הזה טרם התקבלה החלטה רשמית אם להגיש את הערעור. 



כזכור, גופתה של אמו, מרים איילתי, אותרה לפני כשנה במיטתה ובכתב האישום שהוגש נגדו הוא הואשם ברצח, זאת בטענה כי סירבה לתת לו סיוע כספי. הבוקר קבעו השופטים אשר קולה, דני צרפתי ורננה גלפז פה אחד כי אילתי לא אשם במיוחס לו, בטענה כי לא הוכחה אשמתו מעל לכל ספק סביר. כמו כן, בית המשפט לא נתן אמון בעדותה של הגב' פלישיה ואנה, אשתו לשעבר, וקבע כי אין בראיות הנסיבתיות, כמו גם בחיזוקים להן, כדי להוכיח את אשמו של הנאשם מעל לכל ספק סביר. 



בת הזוג לשעבר פלישיה. עו"ד של חן איילתי מאשימה אותה ברצח. צילום: באסל עווידאת, פלאש 90
בת הזוג לשעבר פלישיה. עו"ד של חן איילתי מאשימה אותה ברצח. צילום: באסל עווידאת, פלאש 90



עו"ד של איילתי: "הרוצחת היא אשתו לשעבר"


לאחר שזוכה מרצח אמו, הגיב חן איילתי לראשונה להחלטת בית המשפט, באמצעות עורכת דינו סוהא סוהאד ערה דחלאס, בשיחה עם יעל דן בגלי צה"ל. לדבריה, אילתי משוכנע בכך שהרוצחת היא אשתו לשעבר: "הוא מאמין שהיא עשתה זאת משום שכרטיס האשראי שהיא ניסתה למשוך ממנו כסף, עוד לפני שנודע על מותה של האם, היה כרטיס אשראי חדש שהאם קיבלה יום לפני. מי שרץ להוציא כספים במצב כזה הוא הרוצח".

"בהתחלה היא הועמדה לדין על סיוע לרצח בשל ההגנה שיש בחוק הפלילי על בן הזוג. בהמשך המנוחה גילתה שפלישיה השתמשה לה בכרטיס אשראי ולכן ביקשה כרטיס חדש,  שממנו שוב פלישיה ניסתה למשוך כסף ביום מותה של האם", אמרה עו"ד דחלאס. 



במהלך השיחה הצביעה דחלאס גם על המחדלים בחקירה שהביאו לזיכוי: "זירת המוות לא נסגרה, המשטרה לא חיפשה דברים בזירה. מדובר בתיק שמתבסס על מהימנותה של אותה פלישיה, בת זוגו דאז, ואם יש ראיה פורנזית זה כתם דם שהתברר ששייך לבן משפחה. כמו כן, חשוב מאוד לציין שהחצים לא כוונו בהתחלה לחן, אלא לפלישיה. ברגע שהוא ראה את האחרונה מושכת כסף, הוא החל לחשוב שהיא הרוצחת". 



בהתייחס לשאלתה של דן לגבי טביעות האצבע שהיו אמורות להיות אם אכן התרחשה חניקה של הנרצחת, אמרה: "לא ניתן להשאיר טביעות אצבע על עור של אדם. המנוחה מתה בשינה ואת סימני החבלה לא היה ניתן לראות כשמצאו את גופתה. למעשה, רק בעת ניתוח הגופה ראו זאת".