עבירות הרכוש ובעיקר ההתפרצויות לדירות ובתי עסק הפכו כבר מזמן למכת מדינה, והן נמצאות ברף העליון מבחינת האירועים שמצליחים להוציא את האזרחים משלוותם ולהדיר שינה מעיניהם. ישנם את הפורצים החדשים לכאורה שמסבים נזק ומבצעים את פעילותם באופן אקראי , אולם, יש אלה המנוסים והוותיקים בתחום, אלה שרואים בהתפרצות מעין מקצוע והם יוצאים "לעבודה" כמעט מידי יום כשהם מטרידים ומסבים נזק בקרב מאות תושבים.

כנגד אלה הפעילה בחודשים האחרונים היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז תל אביב במשטרה סוכן, שהצליח להיטמע בקרב הפורצים, לרכוש את אמונם, להנציח ולתעד את אופן פעילותם . בנוסף פעל הסוכן כנגד סוחרי הסמים המסוכנים והסוחרים באמל"ח שפעלו בכל הארץ ובדגש על אזור גוש דן.  הבוקר (רביעי) פשטו עשרות שוטרי יס"מ, מג"ב ובילוש על בתיהם של 45 חשודים ועצרה אותם לחקירה. 
 
בין העצורים עברייני רכוש מוכרים מאד המכונים על ידי המשטרה "מקצוענים" שידם נקשרה בשלב זה באופן ודאי ל-13 זירות, אולם ההערכה שהם קשורים לעשרות התפרצויות מתוחכמות שהותירו אחריהם זירות "נקיות". גורם המעורה בפרטי החקירה מציין כי "אלו הפורצים שהספיקו להם מבט בעיניים על מפתח של רב בריח כדי לגשת ולשכפל אותו. הזירות שבהן ביקרו נותרו נקיות כי הן נהגו לעבוד עם כפפות ופעלו על סמך איסוף מידע מודיעיני. הם יצאו ל'עבודה' מידי בוקר כמעט ובכל יום עמדו מאחורי התפרצות לדירה אחת או שתיים".

46 חשודים נעצרו עד כה 

במהלך פעילותו הצליח הסוכן להביא להפללתם של 45 חשודים כאמור שמרביתם פעלו בתחום הסמים, האמל"ח ועבירות הרכוש שפוגעות בתחושות הביטחון של האזרחים. הסוכן תיעד עסקאות סמים מסוג קוקאין ואקסטזי ובמהלך פעילותו רכש מהסוחרים מאות גרמים של סמים מסוכנים. במהלך הפשיטה הבוקר נתפסו מעל לק"ג קוקאין , חשיש  ו -1,000 כדורי    mdma. כמו כן רכש הסוכן מהחשודים רובה מסוג קרל גוסטב.
כאמור הבוקר עם אור ראשון במעמד מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך,  מפקד מחוז ת"א ניצב  משה (צ'יקו)  אדרי, מפקד ימ"ר ת"א נצ"מ אבי ביטון התקיים טקס בו הוענקו תעודות הוקרה לעושים במלאכה. מיד בתום התדרוך שניתן לכוחות פשטו עשרות שוטרי יס"מ,  מג"ב, ובילוש על בתיהם של עשרות החשודים אשר הופללו ע"י סוכן. 
 
במשטרה מדגישים כי "הפעלת הסוכן כנגד העבריינים  ותופעת ההתפרצות לדירה מהווה אקורד סיום למבצע ארצי  שכותרתו 'ביתי ומבצרי'. מבצע זה,  עליו הנחה מפכ"ל המשטרה,  נועד לצמצם את היקף עבירות ההתפרצות לדירה בכל מחוזות המשטרה.  מאז תחילת המבצע לפני מספר שבועות הצליח מחוז ת"א על כלל יחידותיו להביא למעצרם של 46 פורצים ועד כה הוגשו 12 בקשות למעצר עד תום ההליכים וכן חולטו לטובת קופת המדינה למעלה מ 100 אש"ח  מכספים שהושגו ע"י העבריינים בעת ביצוע העבירות".