נהג האוטובוס שצולם מסרב להעלות לאוטובוס ילד הלוקה ככל הנראה בתסמונת דאון הושעה ליומיים וב'אגד' נפתח בירור בנושא. אלכסנדרה גרינברג, שצילמה את האירוע הקשה, סיפרה ל"מעריב": "מדובר בבחור שנראה לא 100%, למרות שהתנהג בסדר גמור. עוונו היחיד היה שהוא איבד את כרטיס הרב קו שלו, אבל אנשים מיד הציעו לשלם עליו. אני הגעתי לתחנת אוטובוס, התקרבתי לאוטובוס קו 83 שעמד בתחנה המרכזית הישנה בראשון לציון ושמעתי צרחות. ראיתי את הבחור אוחז במעקה האוטובוס, הנהג דוחף אותו באלימות וצועק: 'הוא לא עולה על האוטובוס'. שאלתי מה קרה, אנשים אמרו שהבחור סיפר שאיבד את הרב קו אבל אנשים מיד הציעו לשלם עליו. הבחור היה מאוד מפוחד, בכה, ואחז בכח. אז התחלתי לצלם".



גרינברג הוסיפה כי "הנהג לא היה מוכן בשום פנים ואופן שאחרים ישלמו על הבחור. אנשים טובים ירדו עם הנוסע והבטיחו לעלות איתו לקו הבא. הנהג כל הזמן צעק שהוא חושש שהבחור יעשה לו או לאוטובוס משהו". באותו רגע החליטה גרינברג לצלם. "החלטתי שאני לא מתערבת אלא צילמתי והחלטתי להעביר את זה הלאה. מדובר בנהג שעובד בתחבורה ציבורית, וגם אם היה לו יום קשה, להיטפל לחסר ישע זה דבר שלא יעשה".




"הבחור נוסע קבוע בקו ואף פעם אין איתו בעיות"



גרינברג סיפרה כי היא בכלל המתינה לאוטובוס אחר כשכל האירוע התרחש. "אני לא יוצאת נגד אגד", היא מבהירה, "אבל ראיתי את התגובות של אנשים שאמרו שהבחור נוסע קבוע בקו ואף פעם אין איתו בעיות. הבנתי שהוא גר באזור ראשון לציון, והוא לא בעייתי. הוא עובד בעבודה נורמטיבית ומסודרת. הוא גם לבוש מוקפד, חולצה מכופתרת. לראות את ההשפלה ואיך שהוא בכה – זה לא נתפס. הנהג היה כמו אחוז דיבוק, הוא לא עצר לחשוב 'מה אני עושה'. אני לא בעד לעשות עוול לאף אחד. לא מתעסקת עם פרנסה של אף אחד. אבל בשלב שזה מגיע לאלימות פיזית, ולא משנה למה, זה לא אמור לעבור לסדר היום. בטח כשפוגעים בבן אדם שלא יכול להגן על עצמו. זה רק בגלל שהוא נראה לא בסדר, לא בגלל שהוא תקף או משהו. אני מקווה שיעשה צדק עם הדבר הזה".



איזה תגובות קיבלת?
"קיבלתי המון תגובות, אני לא מספיקה לעקוב. חלקן היו לא ראויות, קיללו את הנהג ואיחלו דברים למשפחתו. מבחינתי זה כמו איך שהנהג התנהג, וזה פסול. אבל היו גם המון תגובות אחרות. רבים תייגו את הסיפור וזה מאוד יפה לראות אנשים שכן אכפת להם. אני חושבת לא מעט על הסיטואציה, חס וחלילה אם היה לי קרוב שהוא ככה, לא הייתי רוצה שזה יעבור לסדר היום".



מוקדם יותר היום פורסם ברשת הסרטון בו תועד נהג האוטובוס של 'אגד' מסרב להעלות את הבחור הסובל מנכות, לאוטובוס, ועורר סערה ברשתות החברתיות. בסרטון, שצולם אתמול, נראה הבחור יושב על המדרגה בכניסה לאוטובוס ואין ביכולתו ללכת. הנהג סירב לאפשר לו לעלות ודרש ממנו: "תיסע באוטובוס הבא".

נוסעים שהמתינו מחו בפני הנהג ודרשו לסייע לו לעלות לאוטובוס, אך הנהג סירב בתוקף. "אני לא מעלה אותו" הוא אמר כשהוא עומד מעל הבחור הנכה, שנראה חסר אונים ואף בוכה. נוסעים מחו בפני הנהג ודרשו לאפשר לבחור לעלות לאוטובוס ולסייע לו. "אני לא מעלה אותו, שייסע באוטובוס הבא" השיב להם הנהג בתקיפות. אחת הנוסעות מחתה בפניו: "אין לך זכות לעשות את זה. תיתן לו לעלות לאוטובוס".
בדלת העלייה הקדמית לאוטובוס נוצרה מהומה, כאשר נוסעים דורשים בתוקף לאפשר לבחור לנסוע באוטובוס, אבל הנהג לא נענה לתחנונים וסירב. "מקומם לראות דבר כזה. לאן נעלמה החמלה?" - היו בין התגובות החריפות לאירוע.