האלימות בבתי הספר הפכה למגפה. תלמיד הכה היום (רביעי) מורה במהלך שיעור ליד יתר התלמידים, בבית הספר קריית חינוך ניסויית "דרור" בשרון. בשל המקרה, בית הספר, בראשות המנהלת, אריאלה בן ארי, החליטו להשבית מחר את הלימודים. בין השעות 12:15 ל-14:00 הלימודים יושבתו בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה ויתקיימו שיחות בכיתות בנושא. כמו כן, המורים יכנסו כינוס חירום בהשתתפות נציגי מועצה אזורית לב השרון ומועצה מקומית פרדסיה יחד עם נציגי ועד ההורים.



במכתב ששלחה המנהלת בשיתוף רונית רופא, מנהלת המחלקה לחינוך במועצה אזורית לב השרון, נכתב כי "במהלך שיעור שגרתי בחטיבת הביניים הכה תלמיד את מורתו בכיתה לעיני כל התלמידים. לא נאפשר להפר את המוגנות הבסיסית של אף תלמיד או איש מסגל בית הספר". עוד נכתב כי "יתקיימו שיחות עם כלל התלמידים בשעות הבוקר".



מארגון יציגים, בית אחד לעובדי הוראה בישראל נמסר: "תקיפות של עובדי הוראה על ידי תלמידים ובני משפחה הפכו להיות עניין שבשגרה. האם משרד החינוך ושר החינוך יתעוררו רק כאשר יירצח עובד הוראה בישראל? לצערנו משרד החינוך מציב את הציונים לפני הציונות, את חמש היחידות לפני הביטחון האישי. בנט ממשיך לשלוח את עובדי ההוראה לקרב ללא מגן וללא שכפ"ץ, ללא יכולות וסמכות אמיתית להתמודד עם אירועי האלימות, ללא גיבוי מערכתי או משפטי. בנט תוקע לעובדי ההוראה סכין בגב ומנציח את מקומם בתחתית סדר העדיפויות של המשרד. בשכר, בהגנה, בתנאים ובמעמד".



הבוקר: שני תלמידי תיכון בירושלים נעצרו לאחר שתקפו מורים


רק הבוקר פורסם כי שני צעירים בני 18, תלמידי תיכון משכונת בית צפאפא במזרח ירושלים, עוכבו לחקירה בחשד שתקפו באלימות מורה בבית הספר בו הם לומדים. במשטרה התקבל דיווח על קטטה שפרצה בבית הספר ולמקום הוזעקו שוטרים שאיתרו את שני התלמידים כשאחד מהם חבול. מחקירה ראשונית של המשטרה עלה כי זמן קצר קודם לכן תקף אחד מהם מורה בבית הספר וזאת לאחר שחשד כי המורה יצר קשר עם משפחתה של אחת התלמידות וסיפר לה כי אותו תלמיד, התוקף, מנהל קשר רומנטי עם בתם.



התלמיד ניגש למורה, התעמת עמו ואל השניים הצטרף תלמיד נוסף שהצטרף לקטטה והחל לדחוף את המורה ולחבוט בו. איש צוות אחר בבית הספר ניגש לאזור הקטטה וניסה להפריד בין המעורבים, אולם הוא בעצמו נחבל לאחר שהותקף גם כן. בעקבות האירוע כאמור הובאו שני התלמידים לחקירה במשטרה. שני המורים נפצעו קל.



רצף של מקרי אלימות


בנוסף, לפני שבוע תלמיד כיתה ג' בבית הספר היסודי "רבין" בכפר תבור, רדף והכה את אחת המורות ובמחאה הסתדרות המורים הודיעה כי היא משביתה למשך שעה את בית הספר. עפרה גזית, יו"ר סניף הסתדרות המורים בעפולה, אמרה ל"מעריב אונליין" כי מדובר בילד שהציק לתלמיד אחר בכיתה והמורה ניסתה להפסיק זאת: "התלמיד התעצבן על המורה והוא החל לתקוף אותה. המורה נמנעה מלגעת בו ולעצור אותו כדי שלא יגיד שהיא הרביצה לו ואז באה מורה אחרת לסייע לה אבל הוא המשיך לרדוף אחריה להכות אותה".



במקביל לאירוע האלימות בבית הספר היסודי בכפר תבור, ארע מקרה אלימות נוסף בבית ספר תיכון בקריית חיים שלאחריו, סניף חיפה של ארגון המורים העל יסודיים הודיע על השבתה של הלימודים בתיכון זה למחרת בין השעות 8:00 ל-9:30, כאשר בשעה השלישית תועבר לכל התלמידים בבית הספר שעת חינוך בנושא סובלנות ומניעת אלימות.