תלמידי בית ספר יסודי בקריית שמונה הכינו מעין קבר לתלמיד אחר בכיתתם, וככל הנראה אף הזמינו את יתר התלמידים להשתתף בהלוויית אותו התלמיד והניחו מצבה על הקבר. המקרה אירע השבוע ותלונה נפתחה במשטרה. איתאי עזרן, יו"ר ועד ההורים העירוני בקריית שמונה התייחס היום (חמישי) למקרה, ואמר ל"מעריב אונליין": "אני חושב שהמקרה מדבר בעד עצמו בחומרה שלו, בתעוזה שלו ובאפקט שיצר. אין לי מילים. שש שנים אני בתפקיד ואני לא זוכר חציית מדרגה כזו".



"אני חושב עכשיו על הילדים שלי. הם שלחו לי תמונה של הקבר ואני חושב איך אני הולך הביתה ומה אסביר להם, מה אומרים לילדים במצב כזה? מחר זה יכול להיות הבן שלי, מחרתיים זה בן של מישהו אחר", אמר עזרן, "זו עליית מדרגה בכל הנושא של חרמות ושיימינג, משהו שצריך להוקיע. אני פשוט בהלם. נחשוב איך מטפלים באירוע ומי צריך לתת את הדין לזה".



פורום ועדי ההורים היישוביים מסר כי "על פי הפרסום מדובר במקרה מזעזע. נדאג שהנושא ייבדק ויטופל עד תום. אנו קוראים להורים לדבר עם ילדיהם ולפעול יחד עם צוותי ההוראה בביעור אלימות, חרמות ואיומים מסוג זה. ישנם מערכי שיעור לנושאים הללו. עשו בהם שימוש".



לדברי גורמים במשרד החינוך: "לא נסבול אירועים כאלה, ובשום אופן לא נעבור עליהם לסדר היום. כאשר נודע להנהלת בית הספר והצוות החינוכי על האירוע, הם פעלו באופן נחרץ ובלתי מתפשר. התלמידים המעורבים הושעו מלימודים, נשלחו הודעות על חומרת המעשה להורים שלהם, והמחנכת הטילה עליהם משימה חינוכית".



ממשרד החינוך נמסר: "המשרד רואה בחומרה רבה את המקרה, ולצורך הטיפול בו מערב את כל גורמי המקצוע הרלוונטיים. האירוע מנוהל באופן נחרץ ונמרץ, בכלים חינוכיים, הסברתיים, ערכיים ומקצועיים".



מקרה נוסף בבאר שבע: ארבעה תלמידים הלכו מכות, חבריהם הימרו מי ינצח


כזכור, השבוע אירע מקרה מזעזע נוסף בבית ספר בבאר שבע, כאשר בסרטון שהפך במהרה לוויראלי, רואים ארבעה תלמידים הולכים מכות במרכז כיתה בעוד חבריהם עומדים מסביב ומריעים ואף מהמרים מי מבין חבריהם ינצח בסיבוב ההיאבקות.



אלימות בבתי הספר, ארכיון. ללא



מדובר באירוע שהתרחש לפני כחודש בתיכון מקיף ז' עמל בבאר שבע ולאחריו משרד החינוך מסר כי "המקרה אירע לפני כחודש וטופל במלוא החומרה, הן משמעתית והן חינוכית. כמו כן, בית הספר הקדיש יום שבו הועברו שיעורי חינוך ופעילויות בנושא מניעת אלימות וסובלנות. המשרד רואה בחומרה את האירוע, וימשיך להשקיע משאבים על מנת למנוע מקרים כאלה בעתיד".