באמצע סוף שבוע אביבי ושטוף שמש, הופתעו תושבי הצפון מגשם פתאומי ואף משלג בחרמון. שלג בחרמון בתקופה הזו של השנה הוא בהחלט אירוע חריג ונדיר, שאירע רק 10 פעמים מאז קום המדינה. השלג הראשון ירד הבוקר (שבת) סביב השעה 10 בבוקר וחזר שוב מאוחר יותר. "זה היה סוג של בילוי משוגע. רגע אחד חם ושמש וחצי שעה אחרי אחרי שלג", סיפרה משפחת לבקוביץ שביקרה אתמול באתר כמו לא מעט אחרים. "לרגע חלמנו שאנחנו באירופה. הכל היה כל כך דומה הנוף ואז בא שלג וסידר לנו את כל החוויה והפך אותה למושלמת", הוסיפו ילדיו של משה מחולון. בשירות המטאורולוגי בבית דגן הבהירו שמדובר היה רק בפתיתי שלג שירדו באזורים הגבוהים בחרמון.



החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן, אסף רייצפלד, מסר שמחר עד שעות הצהריים צפוי גשם לפרקים בצפון הארץ ובמרכזה, עם סופות רעמים. גם בצפון הנגב ייתכן גשם ואף קיימת סכנת שיטפונות באזור מדבר יהודה וים המלח.



קר בתחילת השבוע, שרב ברביעי



הטמפרטורות ימשיכו להיות נמוכות מהממוצע: בתל אביב – 19 מעלות, בירושלים – 15, בחיפה – 17 ובבאר שבע – 20. משעות הצהריים המאוחרות הגשמים צפויים להיחלש ולהיעלם עד הערב. ביום שני תחל מגמת התחממות. בשלישי הטמפרטורות כבר יזנקו ב-6-4 מעלות ויהיה חם מהרגיל.



ההתחממות תימשך גם ביום רביעי בבוקר ויגיעו עד לגבול השרב. החל מרביעי בצהריים השרב יישבר והטמפרטורות יירדו. בתוך כך, לקראת הפסח אתרי התיירות נערכים להמוני מבקרים. מחר תפתח עונת שייט הקייקים בקייקי כפר בלום, ובמהלך חופשת הפסח צפויים להגיע אלפים להיות הראשונים לשוט במי הירדן הצוננים. באתרי התיירות נערכים במרץ לחופשת הפסח, במעלות יפתח פסטיבל האבן בכליל, בקצרין פסטיבל שיר השירים.



לחמת גדר יגיע קרקס פלורנטין. שם אקרובטים יהלכו מעל המתרחצים על חבל דק. בצוק מנרה, באתר החרמון ובאתר התיירות ראש הנקרה מתוכננות שלל פעילויות לטובת הנופשים בגליל.