החרדים מחריפים את המחאה נגד מעצר בחורי ישיבות שערקו מגיוס. הוועד להצלת עולם התורה פרסם היום (ראשון) מודעה, בה הודיע כי "לנוכח ההסלמה בהתנכלות של השלטון לאסירי עולם התורה", הם יחסמו את הדרכים המובילות לנמל התעופה בן גוריון, "במסגרת הפעולות שנועדו להעביר מסר למדינות העולם ולעיניהם של התיירים הזרים המגיעים לישראל וחוזרים ממנה לארצותיהם".



עוד איימו המארגנים, כי "במידה והפרסום המוקדם יגרום להיערכות עוינת שתפריע ותמנע את קיום צעדי המחאה, ניאלץ לבצע את המחאה במועדים שונים ללא הודעה מראש".



מודעה של הוועד להצלת עולם התורה
מודעה של הוועד להצלת עולם התורה



בנוסף, המליצו מפרסמי המודעה לנוסעים לחו"ל להתעדכן בהודעות שיתפרסמו "כדי שיוכלו לשנות את מועד טיסתם או להקדים הגעתם לשדה התעופה שעות רבות בטרם ייווצרו קשיי תנועה באזור".



בשבוע שעבר נערכה הפגנה גדולה של חרדים בירושלים, אותה ארגן הפלג הירושלמי הקיצוני בבירה. במהלך ההפגנה נשאו המפגינים שלטים בעלי אופי קשה ותקיף: "איווט ליברמן, את שיטת הק.ג.ב תשאיר ברוסיה", "המשתף פעולה עם גזרות הגיוס הוא קאפו חרדי".



מנהיג הפלג הירושלמי הרב שמואל אוירבך, קרא להמשיך באותה מתכונת: "צריכים להתעורר ולעמוד על נפשנו, אוי לנו שצריכים לבאר את הצרה שקמו פריצי עמך לקרר, שהם ככל הגויים ממש, אלו הם דברים שהם עיקרי הדת, שעל זה מסרנו את נפשנו בכל דור ודור".