שוב מקרה של אלימות חרדית כלפי חיילים. חייל שנכנס היום (ראשון) לחנות בשכונת מאה שערים בירושלים חולץ ע"י המשטרה, לאחר שמספר ילדים חרדים החלו לצעוק לעברו ולקלל אותו. המקרה מתרחש על רקע המחאה במגזר החרדי בעקבות מעצר עריקי הגיוס, דבר שגרם לסערה ברחוב החרדי, בעיקר בקרב הפלגים הקיצוניים. 



בין היתר צעקו הילדים לעבר החייל "בוגד", "חרד"ק" ו"גוי". לשוטרת שהגיעה למקום על מנת לחלץ את החייל הם צעקו "שיקסע" ואף זרקו לעבר הניידת חפץ מסוים, ככל הנראה כובע או נעל.  


מודם יותר היום הודיעו החרדים כי יחריפו את המחאה נגד מעצר בחורי ישיבות שערקו מגיוס. הוועד להצלת עולם התורה פרסם היום (ראשון) מודעה, בה הודיע כי "לנוכח ההסלמה בהתנכלות של השלטון לאסירי עולם התורה", הם יחסמו את הדרכים המובילות לנמל התעופה בן גוריון, "במסגרת הפעולות שנועדו להעביר מסר למדינות העולם ולעיניהם של התיירים הזרים המגיעים לישראל וחוזרים ממנה לארצותיהם". 




מודעה של הוועד להצלת עולם התורה
מודעה של הוועד להצלת עולם התורה



עוד איימו המארגנים, כי "במידה והפרסום המוקדם יגרום להיערכות עוינת שתפריע ותמנע את קיום צעדי המחאה, ניאלץ לבצע את המחאה במועדים שונים ללא הודעה מראש". 



בנוסף, המליצו מפרסמי המודעה לנוסעים לחו"ל להתעדכן בהודעות שיתפרסמו "כדי שיוכלו לשנות את מועד טיסתם או להקדים הגעתם לשדה התעופה שעות רבות בטרם ייווצרו קשיי תנועה באזור".