המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה, הגישה הבוקר (שלישי) לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד שני שוטרי מג"ב - יוסף עבדי (22) ואושרי אוחיון (23), שהכו נמרצות תושב העיר העתיקה ללא סיבה לכאורה וגרמו לו חבלות של ממש.



מכתב האישום עולה כי בחודש מאי 2016 בסביבות השעה 22:00, הגיעו הנאשמים לרובע הנוצרי בעיר העתיקה בעקבות דיווח על פיגוע דקירה שהתרחש במקום. תוך שהם סורקים את האזור במטרה לאתר את המפגע לכאורה, הבחינו עבדי ואוחיון במתלונן, שהלך לתומו ברחוב והוא אינו חמוש, וחשדו בו כי הוא המפגע. השניים ניגשו אליו, ועבדי החל להכות אותו באמצעות קת נשקו מבלי שהודיע לו כי הוא עצור או מעוכב ומבלי לתחקר אותו תחילה וזאת אחרי שסבר לכאורה כי הוא מפגע.



בכתב האישום נטען כי כששאל המתלונן את הנאשמים לפשר מעשיהם, קיללו אותו הנאשמים בתגובה ואחד מהם אחז בצווארו תוך שהוא חונק אותו, דחף אותו והצמיד אותו לדלת סגורה של חנות שהייתה במקום כשפניו של המתלונן לכיוון הדלת.



"בשלב זה, הכו הנאשמים את המתלונן באמצעות נשקיהם ובמכות אגרוף בחלק האחורי של גופו, ובכלל זה בגבו, בראשו ובמתנו, תוך כדי שדרכו את נשקיהם וצעקו לעבר שוטר אחר שהיה באזור: 'תירה בו' ותוך כדי שהמתלונן ביקש כי יחדלו ממעשיהם ואמר להם שהוא אב לתינוק".



המתלונן ניסה להסתובב לעברם של השוטרים אולם אז הכה אותו אחד משוטרי מג"ב באמצעות קת נשקו באשכיו ואמר לחברו. "תירה בו, תירה בו, הנה הסכין".


השניים המשיכו להכות את המתלונן למשך מספר דקות נוספות, כשבסיומן החלו הנאשמים להתרחק מהמקום, מותירים את המתלונן החבול מאחוריהם.


"כשהבחין המתלונן בנאשמים עוזבים את המקום, צעק לעברם שיתלונן עליהם במח"ש".



הפ טוענת, כי לאחר ששמעו את דבריו חזר על עקבותיו אחד משוטרי המג"ב , התקרב לעברו של המתלונן, דרך את נשקו והכה אותו באמצעות קת נשקו בחזהו.



רק אתמול ביקש שוטר היס"מ משה כהן, שתועד במצלמה כשהוא חובט בנהג משאית פלסטיני, להתפטר מהשירות, זאת במקביל לכתב אישום שהוגש נגדו ולנוכח כוונת המפכ"ל לפטרו.