חופשות החג הארוכות גורמות למאות אלפי ישראלים לפקוד את שמורות הטבע ברחבי המדינה, והגנים הלאומיים, שם הם פוגשים את אנשי רשות שמורות הטבע, שעוזרים בהכוונות, בתפעול, בניקיונות ובעיקר עוזרים לשמור על הסדר במקומות. היום (שלישי) הודיע ועד רשות הטבע והגנים כי בכוונתו להורות לעובדים שלא להגיע לעבודתם ולשבש את הפעילות ב-12 וב-13 באפריל, בעיצומה של החופשה.



דודי קרן, יו"ר ועד עובדי רשות הטבע והגנים אמר בראיון ל"מעריב אונליין": "במשך שנתיים אנחנו מנסים לקיים מו"מ עם ההנהלה על עדכון שכרנו ותוספות ייחודיות של שמירת הטבע. עדכון השכר האחרון שלנו היה ב-2008 ומאז נשחק וכמות העבודה גדלה. אנחנו מבצעים הרבה יותר כוננויות והקפצות מהבית, אם אלה פקחים או מנהלי אתרים, צירפו אותנו לפקודת כיבוי האש ללא שום תוספת על כיבוי שריפות ועוד"



קרן מדגיש: "רשות הטבע והגנים לא שבתה למרות תקופה ארוכה של מבוי סתום. כי אנחנו לא ממהרים לשבות. אבל האמת הגיעו מים עד נפש כי ההנהלה לא מוכנה להגיע להסדרה. במשך שנה של מו"מ הגענו כבר להסכם בראשי תיבות אבל ההנהלה פתחה אותו מחדש בכל הסעיפים בתואנה שהאוצר לא קיבל את דרישותינו. הם רק הגדילו את הדרישות. אנחנו אנשים ערכיים, לא מחפשים לפגוע בציבור ועובדים בשכר יחסית נמוך במגזר הציבורי. עושים את העבודה מתוך ערכי שמירת חיות הבר והטבע שאנחנו מחוייבים להם גם מתוקף החוק ומנגישים אותם לאנשים. אנחנו לא ועד כוחני שממהר לשבות".



על הפגיעה בבטן הרכה של רשות הטבע והגנים, העיתוי של ימי חול המועד פסח במהלכם כרבע מהישראלים יוצאים לטבע, אומר קרן: "אתה פוגע בבטן הרכה כשאין לך ברירה. אנחנו מזמינים את ההנהלה לקיים איתנו מו"מ רציף עד כניסת החג ולחתום הסכם שייתר את השביתה". על בחירת ההנהלה לפנות לבית הדין לעבודה עליה שמע ממעריב אומר קרן: "נתראה בבית המשפט".



בין ההנהלה לעובדים התקיים משא ומתן בחודשים האחרונים, ובהנהלה זעמו על הוועד ועל ההכרזה. בתגובה להכרזה הודיעה ההנהלה: "הנהלת רשות הטבע והגנים הגיעה להסכמות עם ועד העובדים וזאת אחרי שהוועד חזר בו. את ההבנות החדשות אליהן הגיעו הוועד וההנהלה הציגה ההנהלה לממונה על השכר באוצר. ההודעה על השביתה הגיעה תוך כדי הדיון". 



"התנהלות זו של הוועד, המשתמש בעובדים ככלי משחק ובציבור הרוצה לנפוש כבן ערובה, הורסת את יחסי העבודה ברשות. ההנהלה תפנה בימים הקרובים לבית הדין לעבודה בכדי למנוע את עוגמת הנפש מהציבור ולאפשר לו לבקר באתרי הטבע והמורשת ברחבי ארצנו".