המשטרה דיווחה כי ישנו עיכוב בתיק 1000 נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. העיתונאי משה נוסבאום שוחח היום (שלישי) עם משעל ועובדיה ב-FM103 ואמר כי "צריך לקחת את החקירות של נתניהו בפרופורציות הנכונות. אני לא הייתי מופתע שדיווחנו על כך שיש עיכוב בחקירה. כל מי שמבין קצת ויש לו ניסיון בחקירות מן הסוג הזה יודע שמלכתחילה יש עיכובים. כלומר כל התכנונים שיש בהתחלה רשומים יפה על הנייר בלבד. המציאות שונה לחלוטין".



לדברי נוסבאום מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך וגם בכירי אגף החקירות נתקלים לא אחת במציאות שטופחת על פניהם. "לפני שנה החלה חקירה נגד אריה דרעי ששכחנו ממנה לגמרי. האם אריה דרעי זומן? האם הוא נשאל? התשובה היא לא. הסיבה היא משום שהחקירה התקדמה באפיקים קצת שונים ממה שחשבו תחילה. כרגע עוד לא התגבש הצורך לזמן את אריה דרעי לחקירה. עיקר חקירתו, ככל שאני מבין מתקיימת ברשות המיסים וכשהם יסיימו שם ויגבשו את הממצאים שלהם אז כנראה אריה דרעי יוזמן למסור את גרסתו. אני לא יודע איך החקירה הזו תסתיים".



 


על לוחות הזמנים של חקירת נתניהו אמר נוסבאום "כמו שאני רואה את זה כעת, עד יוני אין על מה לדבר. אני כמובן מדבר רק על ההמלצה, רק על תיק 1000. בסביבות יוני אם הכול ילך חלק תהיה המלצה להעמיד לדין. רק אז התיק יעבור לפרקליטות. אני מדבר על הערכות שמתגבשות במטה הארצי באגף החקירות. מתגבשת תשתית ראייתית להעמדה לדין. למשטרה נראה כי הם יודעים את האמת אך זה לא אומר שהם יכולים להעביר את התיק כבר עכשיו. הם חייבים להעביר את התיק רק כשהוא תפור וסגור מכל הכיוונים".

עריכת תוכן 103FM: מיכל גור