ח"כ אורן חזן, התעמת הערב (שלישי) עם פעילי שמאל בהפגנה משותפת של ח"כ מיכל רוזין, ארגון "שוברים שתיקה" ו"מרצ" שהתקיימה ברחבת הספרייה העירונית בקריית אונו והוצא ממנה על ידי המשטרה. ח"כ רוזין, שהייתה עדה למתרחש, אמרה: "אורן חזן וחבריו ניסו להפריע למתרחש. לא ניתן שאף אחד ישתיק אותנו, לא הוא ולא מירי רגב".



חזן טען כי "הותקף מילולית ופיזית על ידי אנשי 'שוברים שתיקה'". לדבריו, בתוך זמן קצר מרגע בואו למקום "החלו להיווצר טבעות של מפגינים זועמים שהפליאו בי את צרחותיהם ומכותיהם תוך שהם מסבים לי נזקים גופניים". מטעמו נמסר כי "השוטרים שנכחו במקום לא מנעו את העניין אלא הסתפקו בלהרחיק את חה"כ חזן מההמון הזועם". מארגני האירוע מכחישים שהופעלה אלימות נגד ח"כ חזן ומדגישים שהם מנעו ממנו להפריע באופן בלתי אלים. 

ח"כ חזן מתעמת עם חברי שוברים שתיקה


ח"כ רוזין סיפרה עוד על התקרית: "הגענו 150 איש שבאנו להקשיב, ללמוד ולשמוע מה קורה בשטחים הכבושים. לצערי גם אורן חזן וחבריו הופיעו במקום וניסו להפריע למתרחש, אך המשטרה מנעה מהם לעשות זאת. חשוב לדבר על הכיבוש, המצב שנמשך כבר חמישים שנה ואי אפשר להמשיך ולהדחיק אותו. אנחנו נמשיך לדבר על זה ולא ניתן שישתיקו אותנו, לא מירי רגב ולא אורן חזן".



ח"כ רוזין בהפגנה. טענה כי ח"כ חזן הפריע למתרחש
ח"כ רוזין בהפגנה. טענה כי ח"כ חזן הפריע למתרחש



מוקדם יותר, במהלך ההפגנה, שאליה הגיעו מאות אנשים כמחאה על ניסיונות סיכול האירוע בידי שרת התרבות ו"מפעל הפיס", הקריאה ח"כ רוזין את הדברים הבאים: "יום אחד בשיעור היסטוריה בבית הספר, תלמידים יענו על השאלה 'מתי נחתם הסכם השלום בין ישראל לפלסטין?' והם באמת יידעו לתת לזה תשובה. נמשיך לבקר, למחות ולזעוק נגד העוול המשווע, כי מרצ לא תוותר".



כזכור, טרם הכנס טענה השרה רגב כי לח"כ רוזין ולחבריה אין מקום בישראל: "ההפגנה היא מימוש מדויק של חזוני ומדיניותי: חופש ביטוי וחופש להפגין, אבל לא על חשבון כספי הציבור. מחוץ לספרייה אלחם שיפגינו. בתוך הספרייה הציבורית, אין מקום ולא יהיה מקום ל'שוברים שתיקה' ולשכמותם - לא בישראל. אולי ברשות הפלסטינית. שינסו שם".



בתגובה לכך, עקצה חברת הכנסת מ"מרצ" את רגב: "אנחנו נמשיך להשמיע את קולנו מעל כל במה אפשרית ונלחם להחליף את ממשלת הימין. תודה מיוחדת לשרת הצנזורה רגב וחבריה הכהניסטים שסייעו לנו בהפצת האירוע ובקריאה נגד הכיבוש".