אפשר לטייל בשקט בחול המועד: בית הדין האזורי לעבודה בירושלים נתן היום (חמישי) תוקף להחלטת הצדדים למשוך את שני סכסוכי העבודה שהכריזו רשות הטבע והגנים ומנגד הסתדרות העובדים הכללית החדשה. כתוצאה מכך, מבוטלים הצעדים הארגוניים המתוכננים, בהם ההשבתה שתוכננה ברשות הטבע והגנים לימי חופשת הפסח, הצפויים להיות עמוסים במבקרים ובמטיילים. השופטים כתבו בהחלטתם כי "יש להעריך את הודעת המשיבות, תהא עילתה אשר תהא, בכל הנוגע לאפשרות שניתנת לעם ישראל היוצא אל הטבע בחג לצאת בביטחון ומתוך הנאה". את הנהלת הרשות ייצגה עורכת הדין ממשרד עורכי הדין בכר שבתאי.



כזכור, ביום שלישי הודיע ועד עובדי רשות הטבע והגנים כי בכוונתו להשבית בחול המועד פסח את האתרים והגנים הלאומיים, בימים העמוסים ביותר בשנה. דודי קרן, יו"ר ועד העובדים אמר בראיון ל"מעריב אונליין": "במשך שנתיים אנחנו מנסים לקיים מו"מ עם ההנהלה על עדכון שכרנו ותוספות ייחודיות של שמירת הטבע. עדכון השכר האחרון שלנו היה ב-2008 ומאז נשחק וכמות העבודה גדלה. אנחנו מבצעים הרבה יותר כוננויות והקפצות מהבית, אם אלה פקחים או מנהלי אתרים, צירפו אותנו לפקודת כיבוי האש ללא שום תוספת על כיבוי שריפות ועוד".



עובדי רשות הטבע והגנים מיהרו לטעון כי הם לא ועד כוחני שממהר לשבות וכי הם עובדים בשכר יחסית נמוך במגזר הציבורי ולא מחפשים לפגוע בציבור. בין ההנהלה לעובדים התקיים משא ומתן בחודשים האחרונים ובהנהלה זעמו על הוועד ועל ההכרזה. בתגובה להכרזה הודיעה ההנהלה: "הנהלת רשות הטבע והגנים הגיעה להסכמות עם ועד העובדים וזאת אחרי שהוועד חזר בו. את ההבנות החדשות אליהן הגיעו הוועד וההנהלה הציגה ההנהלה לממונה על השכר באוצר. ההודעה על השביתה הגיעה תוך כדי הדיון". כאמור, ברשות הטבע והגנים החליטו למשוך את סכסוך העבודה והשביתה המתוכננת בוטלה.