הורי הילדים במחלקה המטו-אונקולוגית ילדים בבית חולים הדסה נפגשו היום (חמישי) עם שר הבריאות יעקב ליצמן. זוהי הפגישה הראשונה בין ההורים, המנהלים מזה שבועות מאבק שמטרתו להמשיך לקבל טיפול מהצוות הרופאים הבכיר שהתפטר מהדסה, לשר הבריאות. ההורים יצאו בהרגשה לא טובה ואינם מרגישים שיש התקדמות לגבי פתרון על פי ימשיכו הרופאים שטיפלו בילדיהם לטפל בהם למרות שהתפטרו מבית חולים הדסה.

ביציאה מהפגישה, אמר שלמה בן דור, אביב של נחוניה בן השש שטופל במחלקה והוא בשלבי החלמה מסרטן כי הם יצאו 
מהפגישה "בהרגשה שאין לשר ולמנכ"ל פתרון לבעיה. הם רוצים להביא את הרופאים לגישור, ומאמינים שהם לא דבוקה אחת ויוכלו להשאיר את חלקם בהדסה". לדבריו,

אנחנו הבהרנו שבעוד פחות מחודשיים הילדים שלנו יישארו ללא רופאים בהדסה. ואנחנו לא מתכוננים לוותר עליהם. הייתה פגישה קשה, טעונה בה הצגנו, ההורים את הכאב העצום ואת הדרישה החד משמעית לפתרון. אנחנו רוצים את הרופאים שלנו".



מדובר במאבק חסר תקדים, ככל הנראה גם ברמה העולמית, בו הורים של ילדים חולים בסרטן מתארגנים לקמפיין ארוך טווח, שכולל משרד יחסי ציבור, ארסנל של לפחות שלושה עורכי דין שהאחד מהם הוא עורך דין אליעד שרגא המשמש גם יו"ר התנועה למען איכות השלטון, מיתוג ופעולות שטח כמו הפגנות וכן דוברות פעילה כנגד משרד הבריאות ובית חולים הדסה. מדובר בקמפיין מתוזמן ומקצועי, שמטרתו לקבל המשך טיפול על ידי הצוות המלא שטיפל בילדיהם בהדסה והתפטר מבית החולים.



הכניסה למחלקה. צילום: מתוך אתר בית החולים



השר ליצמן ,שלא הגיע לאירוע מחאה שאליו הוזמן על ידי ההורים לאחרונה, נעתר למכתב חריף מעורכי הדין מטעם ההורים שפנה אליו בבקשה לקיום פגישה בעניינם. עורכי הדין שלחו מכתבים בבקשת פגישות דחופות, הן לשר הבריאות, והן לראש הממשלה ולראש עיריית ירושלים. בפנייה של עורכי הדין לשלושת האישים נאמר: "עם פיטוריהם של רופאי המחלק ההמטו-אונקולוגית ילדים בבית חולים הדסה עין כרם, פונים אליך מרשינו בבקשה ברורה וחד משמעית לעשות כל שלאל ילדך על מנת לדאוג לבריאות ילדיהם ולהימנע מכל פגיעה בסיכויי החלמתם. מרשינו אשר חוששים לגורל ילדיהם, אינם מעוניינים לקחת חלק במאבקים הפנימיים המתנהלים במחלקה, ובוודאי לא לשמש כלי משחק במלחמות בין הצדדים. יחד עם זאת, מרשנו עומדים על כך שמאבקים אלה לא ייפגעו בחיי ילדיהם, ועל כן דורשים להמשיך ולקבל טיפול רפואי מאותם רופאים שטיפלו בילדיהם עד היום במסירות אין קץ ובמקצועיות בלתי רגילה".



עוד כתבו עורכי הדין של ההורים "החלפתם של הרופאים האישיים של ילדי מרשינו פוגעת במצב הבריאותי של הילדים בחוסנם הנפשי ובסיכויי החלמתם. בנסיבות אלה, מבקשים מרשינו, בהתאם לזכותם על חוק זכויות החולה ועל פי חוק יסוד כבוד האדם וחירותו לבחור את הרופא והמוסד הרפואי בו יטופלו ילדיהם וזאת כחלק מזכותם החוקתית לבריאות ולאוטונומיה של הרצון החופשי".