תשתית ראייתית לקיומן של עבירות רשלנות וזיוף התגבשה כנגד מספר בעלי תפקידים ביחידת נחשון ובמערך הכלבנים בשירות בתי הסוהר (שב"ס), בעקבות האירוע שבו קצינת צה"ל איבדה את מאור עיניה בעת השלכת רימון הלם במהלך תצוגת יכולות שנערכה ברחבת יחידת נחשון בפני עשרות חיילי המשטרה הצבאית. כי על פי ממצאי החקירה שניהלה היחידה הארצית לחקירות סוהרים (יאח"ס) בלהב 433, המשטרה ממליצה להעמיד לדין את מפקד יחידת נחשון קצין בדרגת תת גונדר, את קצין אג"ם נחשון, את הקמב"ץ של נחשון, קצין ההדרכה בנחשון, את ראש צוות הכלבנים, וכלבן.



בשירות בתי הסוהר מסרו בתגובה: "ככל הידוע לנו אין החלטה על כתב אישום והדבר יוחלט רק על ידי הפרקליטות".



כזכור, בתחילת החודש שעבר, נערך סיור ראווה של חיילי המשטרה הצבאית בבסיס יחידת נחשון בכלא מעשיהו, וזאת במטרה לנסות ולגייס סוהרים ליחידת נחשון בשב"ס. במהלך תצוגת יכולת של לוחמי היחידה הושלך רימון הלם כחלק מהאירוע ובעטיו נפצעה קשה בפניה ובעינה קצינת צה"ל שליוותה את החיילים. הקצינה פונתה לבית החולים שם הוברר כי איבדה את מאור אחת מעיניה בשל רסיס שפגע בעין.



בעקבות האירוע החמור נפתחה ביאח"ס חקירה פלילית במהלכה נחקרו תחת אזהרה גורמי שב"ס הקשורים לארגון האירוע ונגבו עדויות והודעות מחיילים וסוהרים שנכחו וצפו בתצוגה. עתה עם סיום החקירה, סבור צוות החקירה כי התגבשה תשתית ראייתית לקיומן של עבירות רשלנות וזיוף, כנגד מספר בעלי תפקידים ביחידת נחשון ובמערך הכלבנים בשב"ס. תיק החקירה יועבר בימים הקרובים עם ממצאיו להחלטת הפרקליטות המלווה .