נמצא הטלפון הסלולרי האבוד של תאיר ראדה: הטלפון שאמה של ראדה טענה שהמשטרה לא מעבירה, ומאוחר יותר התברר כי המשטרה אינה יודעת כלל היכן הוא מאחר ו"לא היה בארגז הראיות בתיק" לטענתם, נמצא אתמול. ערנותו של שוטר בתחנת המשטרה בגולן, שלקח ללבו את דבריה של אילנה ראדה, שאמרה כי הטלפון הוא מזכרת יקרה וחשובה מבתה, גרמה לו למצוא אותו.



הטלפון נמצא בארגז הראיות במעטפה קטנה שהייתה בין שתי מעטפות גדולות יותר. הטלפון, שהיה בין המוצגים המרכזיים ונמצא בתחילת הפרשה בכיס מכנסיה של תאיר, היה על פי החוקרים יכול לשמש ראיה מרכזית בחקירת תיק הרצח שהסעיר את המדינה. באמצעות המכשיר ניתן היה לבדוק אולי את ההודעות שקיבלה, ובעיקר לבדוק עליו סימני DNA שעלולים להוביל לרוצח.



גרסתה הראשונה של המשטרה הייתה שהיא לא משיבה את הטלפון מכיוון שיתכן ויש בו חומרים שיכולים לשפוך אור חדש על הפרשה. כזכור, לפני כחודש וחצי פנתה האם לפרקליטות וביקשה להחזיר לידיה את חפצי בתה, וזאת לאחר שבית המשפט העליון קבע ברוב של שניים מול אחד שרומן זדורוב הוא הרוצח ובמקביל התברר כי הטלפון הלך לאיבוד ולא שימש ראיה בחקירת הרצח.




ערך סנטימנטלי, לא חקירתי



כל החיפושים העלו חרס, עד שהדבר הגיע לאוזניו של רשם המוצגים בתחנת משטרת גולן והוא החל לסרוק בניסיון למצוא את הטלפון בין המוצגים. במשטרה אומרים כי מכיוון שלא מדובר בטלפון חכם וכי אין בו תמונות, ספק אם הדבר ישפוך אחר אחר על הפרשה, מעבר להקלה בכאבה של האם בעצם מציאת הטלפון.



יקל על הכאב, אמה של תאיר ראדה. צילום: אנצ'ו גוש
יקל על הכאב, אמה של תאיר ראדה. צילום: אנצ'ו גוש




בפרקליטות מציינים כי למרות שהמשטרה טענה כי המכשיר לא נמצא בידיה, ביממה האחרונה התברר להם על ידי המשטרה כי המכשיר נמצא, אך גם שם טוענים שיש לו ערך סנטימנטלי בלבד וספק אם יהיה לו ערך חקירתי. כרגע בכוונת הפרקליטות למסור לאם רק את תוכן המכשיר אך לא את הטלפון עצמו.