1. חשש לחייה של אם שאיבדה את בנה: יומיים אחרי שבנה בן ה-12 מת, עשרות אנשים מחפשים אחר סיון לביא (45) מתל אביב שנעדרת משעות הבוקר. במשטרה מבקשים את עזרת הציבור בחיפושים אחריה, ומציינים כי קיים חשש לחייה. היא יצאה הבוקר (שבת) מגבעתיים, כשהיא לבושה במכנסיים אפורים ובחולצה חומה, ונועלת נעליים אדומות.

עשרות שוטרים ומתנדבים מחפשים אחריה. בתחנת המשטרה במרחב יפתח הוקם חפ"ק מיוחד בו מרכזים את חלוקת הכוחות לאזורי חיפוש שונים בחיפושים משתתפים גורמי עירייה, שוטרי סיור של התחנה ומיחידות שכנות, מתנדבי משטרה, מתנדבי יחידת הג'יפים ופרשים.

בנה של לביא נפטר ביום חמישי, לאחר שהוא ואמו נמצאו חסרי הכרה בדירתם בת"א. יומיים לפני כן ארעה שריפה קטנה בדירתם. ההערכה הראשונית היא שהילד סבל מרעלים ששאף בשל העשן והפיח בדירה שהייתה נעולה ואטומה. באירוע השריפה עצמו, האמא והילד חילצו את עצמם והילד טופל בביה"ח כשמצבו הוגדר קל, לאחר ששאף עשן. לאחר מכן הוא שוחרר מבית החולים, והגיע עם אמו לנקות את הדירה.

חיפושים אחר סיון לביא. צילום: דוברות המשטרה

2. יום של דמים בדרום

גופתו של אברהם אלתר, בן 65 מבאר שבע, נמצאה היום ללא רוח חיים בדירה בעיר, לאחר שמשפחתו הודיעה למשטרה כי הוא נעדר. חובשים ופראמדיקים של מד"א הגיעו למקום אך נאלצו לקבוע את מותו. בבדיקת המשטרה את זירת האירוע עלה חשד כי מדובר ברצח והמשטרה החלה במצוד אחר בעל הדירה החשוד כי ביצע את הרצח ונמלט.

מוקדם יותר היום, נרצח צעיר בן 27 בקטטה בפארק ציבורי בקריית מלאכי ושני נערים, בני 17-16 נפצעו באורח קל. על פי המשטרה, האירוע החל בשעה שלוש לפנות בוקר, אז התקבל דיווח על מספר צעירים שנדקרו בפאר' בן גוריון בעיר. כוחות משטרה גדולים מתחנת קריית מלאכי וממרחב לכיש הגיעו לפארק ואיתרו זירה ובתוכו צעיר במצב קשה מאד עד אנוש כשסימני דקירה על גופו, כמו כן אותרו שני קטינים כשהם פצועים באורח קל מדקירות.

צוות מד"א שהגיע גם הוא למקום העניק לפצועים טיפול ראשוני ובמקביל פינה את הפצועים לבית החולים שם בחלוף זמן קצר נקבע מותו. חוקרי המעבדה לזיהוי פלילי בשיתוף עם חוקרי המשטרה החלו באיסוף גביית עדויות ואיתור ממצאים פורנזיים שייתכן ויש בהם כדי להביא למעצרם חשודים בהמשך.

הנרצח בבאר שבע

3. בוריס ג'ונסון ביטל את ביקורו ברוסיה

יום אחרי שארה"ב תקפה שדה תעופה בסוריה, שר החוץ הבריטי בוריס ג'ונסון הודיע כי הוא יבטל את ביקורו שהיה מתוכנן להתקיים במוסקבה, וזאת בעקבות האירועים האחרונים בסוריה, בהם התקיפה הכימית שבוצעה בעיירה חאן שיחון הסמוכה לאידליב על ידי חיל האוויר הסורי ותמיכת רוסיה במשטרו של אסד, האחראי לתקיפה. ג'ונסון הודיע את ההחלטה על ביטול הביקור הוא קיבל לאחר ששוחח עם מזכיר המדינה האמריקאי רקס טילרסון, וכי במקום הביקור הוא ישוחח עם מקביליו בארגון ה-G-7 וידון עמם על התמיכה הרוסית באסד.

"שוחחתי על תוכניותי לבטל את הביקור עם מזכיר המדינה טילרסון שיבקר במוסקבה כמתוכנן ויעביר מסר משותף וברור לרוסים", אמר ג'ונסון והוסיף כי "העדיפות הראשונה שלי כרגע היא להמשיך את הקשרים עם ארצות הברית ועם שאר המדינות בארגון ה-G-7 ולתאם את שיתוף הפעולה ביננו בנוגע לדרכים להגיע להפסקת אש בסוריה".

דובר משרד החוץ הגיב לביטול הפגישה והגדיר אותו כ"אבסורדי".

ההפצצה האמריקאית בסוריה. צילום: רויטרס

4. נתפס חשוד בפיגוע בשטוקהולם, במשאית נמצא מטען נפץ

משטרת שוודיה דיווחה כי במהלך חקירת הפיגוע שהתרחש אמש בשטוקהולם, נמצא מטען חבלה שלא התפוצץ במשאית אשר בעזרתה בוצע הפיגוע, בו נהרגו ארבעה בני אדם ונפצעו 15 נוספים. בנוסף לכך דיווחה המשטרה כי היא עצרה אדם בן 39 ממוצא אוזבקי בחשד שהוא ביצע את הפיגוע. החשוד היה מוכר לכוחות המודיעין השוודים, אך לא היה חשד כי היה קשור באופן מהותי לגורמים אסלאמיים קיצוניים במדינה.

ראש המשטרה השוודית, דן אליסון התייחס למעצר ואמר כי "אין שום סימן שעצרנו את האדם הלא נכון, להיפך. החשדות נגד העצור מתחזקים ככל שהחקירה נמשכת", אליסון הוסיף כי אמנם כרגע נעצר רק אדם אחד, "אך אין לפסול כי באירוע השתתפו אנשים נוספים".

פיגוע דריסה בשטוקהולם

5. שכנים רחוקים

כוכב הלכת החיצוני "גליזה 1132b", אשר מקיף שמש מסוג ננס אדום בשם גליזה 1132, התגלה לפני כשנתיים. יש לו רדיוס שגדול פי 1.4 מכדור הארץ והמסה שלו כבדה פי 1.6 מזו של כוכב הלכת שלנו. המדענים ציינו כי מדובר בכוכב לכת סלעי, אולם טמפרטורת הקרקע שלו גבוהה מאוד ומגיעה ל־370 מעלות ולכן אינה יכולה לאפשר קיומם של חיים כפי שהם מוכרים לנו.

חוקרים מאוניברסיטת קיימברידג' וממכון מקס פלנק לאסטרונומיה בגרמניה דיווחו במאמר חדש שפרסמו בכתב העת "אסטרונומיקל ג'ורנל" כי תצפיות שביצעו באמצעות טלסקופ במצפה הדרומי האירופי בצ'ילה גילו כי כוכב הלכת חוסם חלק מהאור של "השמש" שלו בעת שהוא עובר לפניו, וכך הם הגיעו למסקנה כי יש סביבו אטמוספרה. מניתוח הממצאים עלה כי ככל הנראה מדובר באטמוספרה עשירה באדי מים או בגז מתאן.

"על אף שזה לא זיהוי של חיים על כוכב לכת אחר, מדובר בצעד חשוב בכיוון הנכון", אמר ג'ון סאותוורת מאוניברסיטת קיל בבריטניה, שהיה מוביל המחקר. "הזיהוי של אטמוספרה סביב סופר־ארץ גליזה b1132 מסמל את הפעם הראשונה שבה אטמוספרה זוהתה סביב כוכב לכת דמוי כדור הארץ מלבד כדור הארץ עצמו".

קרובים רחוקים. כוכב לכת, אילוסטרציה. אינג אימג'

6. אלפי מטיילים בצפון

המתיחות בסוריה לא מפריעה למטיילים הישראלים. פסח מגיע והמטיילים הישראלים גדשו בשבת את הצפון. אלפי מטיילים ניצלו את סוף השבוע ומזג האוויר הנוח לטיולים בגליל ובגולן. בין היתר, אלפים הגיעו לאתר החרמון, שם נמדדו 3 מעלות בלבד. אתר צוק מנרה היה יעד פופולרי נוסף, עם מאות רבות של מבקרים.

חופי איגוד ערים כינרת יפתחו בפסח לרחצה עם שירותי הצלה. בחג הפסח עומדים בתי המלון וחדרי האירוח באזור הצפון על תפוסות גבוהות. אתרי התיירות והאטרקציות בגליל ערוכים ומוכנים לקליטת אלפי המשפחות והמטיילים שיגיעו להעביר את החג ואף לערוך את הסדר בצפון הירוק והמלבלב.

לא מפחדים ממלחמת האזרחים בסוריה. מטיילים בצפון, צילום: אבשלום ששוני