מזג האוויר בליל הסדר צפוי להיות נעים, אך בימים שלישי ורביעי יהיה חם מאוד ושרבי. רק לקראת סוף השבוע הטמפרטורות ירדו בצורה משמעותית. 

החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן, אורן דוידוף, מסר שהלילה ימשיך להיות מעונן עד מעונן חלקית, עם אפשרות לטפטופים וגשם קל בצפון הארץ. מחר מזג האוויר ימשיך להיות נעים, בדומה לאתמול. בתל אביב - 21 מעלות, בירושלים – 19, בחיפה – 18, בבאר שבע – 23, הנופשים בכנרת יתמודדו עם  24 מעלות.
ביום שני מידות החום יעלו בחמש-שש מעלות ויהיה חם יותר. לאורך היום ינשבו רוחות צפוניות חזקות עם משבים של 50-30 קמ"ש. למרות ההתחממות המשמעותית, במהלך ליל הסדר מזג האוויר צפוי להמשיך להיות נעים.

ביום שלישי, אבל, תימשך מגמת ההתחממות והן יעלו בשלוש-ארבע מעלות נוספות. אז מזג האוויר יהיה חם מהרגיל עד שרבי. לידיעת המטיילים החום הכבד יורגש בעוצמה גם באזור הכנרת, שחופיו צפויים להיות עמוסים מאוד. מידות החום באזור יגיעו על פי התחזית ל-33 מעלות. 

מטיילים בקאייקים, היום בצפון. צילום: אבשלום ששוני
ביום רביעי, שלאחר היומיים של ליל הסדר וארוחות החג של היום שלמחרת, נחשב ליום הטיולים ההמוני הראשון, כאשר עם ישראל יוצא בהמוניו לטיולים ולאתרים, תחול התחממות נוספת של שלוש-ארבע מעלות ויהיה חם עוד יותר ושרבי בכל הארץ. באזור החוף צפויה מידי פעם "שבירה" זמנית של השרב בשל משבי רוחות.
על פי התחזית, ביום חמישי תחל ירידה ניכרת בטמפרטורות ועל פי המסתמן, סוף השבוע הבא יהיה נעים לטיולים. 
היום (שבת) כבר החל "החימום" לקראת פסח, כאשר מטיילים יצאו לאתרים ברחבי הארץ. ביערות מנשה יצאו מאות לטיולי אופניים ומסעות רגליים. בדליית אל כרמל ובאזור הכרמל נראו מבקרים רבים, אך לא היה עמוס מידי. בינתיים, המתיחות בסוריה אינה מורגשת באתרי התיירות הבולטים בגליל העליון ובגולן. פקחים של רשות הטבע והגנים דיווחו על עומסים שנוצרו לקראת הצהריים באזור הצפון, בעיקר בשמורת הטבע גמלא ברמת הגולן, שהיתה עמוסה מאוד, כאשר רבים רצו לצפות בנשרים. 
חופי איגוד ערים כינרת ייפתחו בפסח לרחצה עם שירותי הצלה. בחג הפסח, עומדים בתי המלון וחדרי האירוח באזור הצפון על תפוסות גבוהות לאורך החג. על פי ההערכות, מאות אלפים צפויים לנסוע מאות אלפי מטיילים בכבישי הצפון בדרכם לחופשה וחזרה ממנה.