לאחר יום של חיפושים ברחבי תל אביב וגוש דן אחר סיון לביא, שבנה בן ה-12 נפטר ביום חמישי האחרון, נראה כי חששות המשטרה התגשמו, וזאת לאחר שגופת אישה נמצאה הבוקר (ראשון) באתר בנייה ברחוב יגאל אלון בתל אביב, ועל פי החשד מדובר בגופתה של לביא לאחר שנפלה מגובה רב. דוברת המשטרה מירב לפידות אמרה הבוקר בגלי צה"ל כי "מדובר בסבירות גבוהה שמדובר בנעדרת שאחריה חיפשנו כל סוף השבוע. נמתין עדיין לאישור הסופי והזיהוי".



לפידות הוסיפה כי "לפי כל מיני סימנים אנו חושדים שמדובר בסיון לביא, אבל זה שלב ראשוני. לא ברור מתי בדיוק זה קרה. אני מניחה שהפרטים האלה כבר יתבררו בהמשך ככל שהחקירה תימשך. מאות רבות של אזרחים ומתנדבי משטרה שנענו לקריאה חיפשו אותה במהלך סוף השבוע".  


עשרות שוטרים ומתנדבים החלו בחיפושים אחר לביא, וזאת לאחר שהוכרזה כנעדרת אתמול. במסגרת החיפושים, תחנת המשטרה במרחב יפתח הקימה חפ"ק מיוחד בו רוכזו חלוקת הכוחות לאזורי חיפוש שונים בחיפושים משתתפים גורמי עירייה, שוטרי סיור של התחנה ומיחידות שכנות, מתנדבי משטרה, מתנדבי יחידת הג'יפים ופרשים.



כזכור, בנה של לביא מת ביום חמישי, לאחר שהוא ואמו נמצאו חסרי הכרה בדירתם בת"א. יומיים לפני כן ארעה שריפה קטנה בדירתם. ההערכה הראשונית היא שהילד סבל מרעלים ששאף בשל העשן והפיח בדירה שהייתה נעולה ואטומה. באירוע השרפה עצמו, האמא והילד חילצו את עצמם והילד טופל בביה"ח כשמצבו הוגדר קל, לאחר ששאף עשן. לאחר מכן הוא שוחרר מבית החולים, והגיע עם אמו לנקות את הדירה.



צוות חיפוש אחר סיון לביא.  צילום: דוברות המשטרה
צוות חיפוש אחר סיון לביא. צילום: דוברות המשטרה



הילד היה מלאך



על פי הדיווחים, האירוע החל לאחר שאמה של לביא ניסתה כמה פעמים להתקשר אליה ולא היה מענה, היא הודיעה על כך לכוחות ההצלה ולמקום הגיעו כוחות צוות כבאות ופרצו את הדלת. אז התגלה המראה הקשה של הילד והאם. הוא היה בן יחיד להוריו, וכשאביו הגיע למקום וגילה על דבר מות בנו היחיד, הוא פרץ בבכי.



אחד השכנים סיפר כי "הבית היה אטום אחרי השרפה. הכול היה סגור, לא הבנו מה קרה. הם היו שכנים טובים, שקטים. לא הרגשנו אותם. מאוד כואב, אנחנו בשוק". רונן כהן, שכן של המשפחה, סיפר כי "הילד היה מלאך. אהב לרכב על סוסים והצטיין בלימודים. זו טרגדיה נוראית".



שרגי קירשנבוים, מתנדב באיחוד הצלה, שהיה מהראשונים שהגיעו למקום: "בהתחלה קיבלנו דיווח. הגענו מהר ועלינו לקומה הרביעית. מצאנו בתוך הדירה ילד בן 12 ללא דופק וללא נשימה ואת אמא שלו מעורפלת הכרה. התחלנו בפעולות החייאה לילד, שבסיומם רופא קבע את מותו. המראה היה קשה מאד".



חובש רפואת חירום במד"א תומר גוסמן סיפר כי "בחדר המדרגות שכב נער כבן 12 מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשאזרחים במקום מבצעים פעולות החייאה בהדרכה טלפונית של מוקד מד"א. סיפרו לנו שהייתה שריפה בדירה וכאשר הילד לא ענה הדירה נפרצה והוא נמצא מחוסר הכרה. הענקנו לו טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שבסופן נקבע מותו. אישה כבת 40 שהייתה בדירה סמוכה טופלה במקום ופונתה במצב יציב בהכרה מלאה לבי"ח איכילוב".