בתום פעולות זיהוי הגופה שנמצאה הבוקר (ראשון) באתר בנייה בתל אביב הודיעה המשטרה לפני זמן קצר כי ניתן לאשר סופית שמדובר בנעדרת סיון לביא, אם הילד בן ה-12 שנמצא מת בדירתם המפויחת ביום חמישי, יומיים אחרי שהתרחשה שריפה במקום. באשר לנסיבות מותו של הילד, נתיחת גופתו הסתיימה ובשלב זה לא ניתן לקבוע את סיבת המוות ויש להמתין לתוצאות בדיקות מעבדה נוספות.



"בנה היחיד היה כל עולמה", סיפרה בבכי מוקדם יותר היום אם לילד בגבעתיים, שהכירה מקרוב את סיון לביא, כאשר שימשה כסייעת של בנה בבית הספר כצנלסון בעיר. "סיון הייתה בבית הספר בתפקיד של משלבת והסייעת של הבן שלי. היא סייעה לו בכל דבר, להשתלב חברתית ובלימודים", סיפרה האם, "סיון הייתה בחורה מאוד רגישה, עדינה ואשת שיחה מעניינת".



"היו לנו הרבה דברים משותפים והפכנו לחברות ממש טובות, היינו בקשר טוב", סיפרה עוד חברתה של סיון, "מהרגע ששמעתי שמחפשים אחריה, הבנתי שהיא לא יכלה לשאת את האסון הנוראי ואני בוכה כל הזמן".



זירת מציאת הגופה, הבוקר. צילום: אבשלום ששוני
זירת מציאת הגופה, הבוקר. צילום: אבשלום ששוני




כזכור, ביום חמישי בערב שבו הילד בן ה-12 ואמו לדירתם ברחוב מעפילי אגוז בתל אביב, יומיים לאחר שפרצה במקום שריפה. הילד נמצא מת ואמו (40) נפגעה באורח קל, ככל הנראה כתוצאה משאיפת עשן. צוותי מד"א שהוזעקו למקום ניסו להחיות את הילד, ששכב בחדר המדרגות כשאזרחים במקום מבצעים בו פעולות החייאה בהדרכה טלפונית של מוקד מד"א. האם נמצאה בדירה סמוכה והיא פונתה במצב קל לבית החולים איכילוב. 



נסיבות האירוע נמצאות בחקירה, וההערכה הראשונית הייתה שהילד סבל מרעלים ששאף בשל העשן והפיח בדירה שהייתה נעולה ואטומה. באירוע השריפה עצמו, האמא והילד חילצו את עצמם והילד טופל בביה"ח כשמצבו הוגדר קל, לאחר ששאף עשן. ביום חמישי הם הגיעו ביחד למקום על מנת לנקות את הדירה.



כשהסבתא ניסתה כמה פעמים להתקשר ולא היה מענה, היא הודיעה על כך לכוחות ההצלה ולמקום הגיעו צוות כבאות שפרץ את הדלת. אז התגלה המראה הקשה של הילד והאם. הוא היה בן יחיד להוריו, וכשאביו הגיע למקום וגילה על דבר מות בנו היחיד, הוא פרץ בבכי. כאמור, לפני זמן קצר הסתיימה נתיחת גופתו של הילד ונקבע שבשלב זה לא ניתן לקבוע את סיבת המוות.