בית משפט השלום בתל אביב האריך הערב (ראשון) ביום את מעצרו של מתמודד האח הגדול, תושב העיר בן 36, החשוד באונס שתי צעירות בנות 19 ו-27, שהתלוו אחרי בילוי במסיבת סיום העונה שהתקיימה במועדון התאטרון ביפו. מחר צפוי החשוד להשתחרר בתנאים מגבילים.



שתי הצעירות הגיעו בשעות הבוקר לתחנת המשטרה שכונות שבמרחב יפתח והתלוננו כי נפלו קורבן לאונס ומעשה מגונה מצידו של אחד מפליטי התוכנית "האח הגדול". לטענתן, במוצאי שבת הן הגיעו לחגוג במועדון התאטרון ביפו את מסיבת סיום העונה של התוכנית ביחד עם כל המשתתפים מהעונות השונות וביניהם החשוד.



השתיים סיפרו לחוקרים כי לאחר סיום המסיבה הציע להן החשוד להצטרף אליו לביתו והן "זרמו" כדבריהן. אלא שלטענתן, במהלך הלילה חשה אחת מהן כאבים תוך כדי שהרגישה שהיא רדומה. "הבנתי שמשהו לא בסדר ואמרתי שכואב לי. התנגדתי לכל מגע אבל זה לא עזר", סיפרה לחוקרי המשטרה. גם חברתה הצעירה סיפרה לחוקרים כי התעוררה לפנות בוקר כשהיא עירומה והחשוד לדבריה, גהר מעליה וקיים איתה יחסי מין ללא הסכמתה.



בחקירתו סיפר החשוד לחוקרים כי קיים עם הצעירות יחסי מין בהסכמה מלאה ובמשטרה מעריכים כי בכל מקרה לא נעשה שימוש בסם אונס. לנוכח גרסתו של החשוד התלבטו החוקרים אם להביאו לבית המשפט להארכת מעצר או לשחררו כבר בסיום החקירה. אלא, שמאוחר יותר הוחלט כי החשוד יובא לבית המשפט שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בשבעה ימים בחשד לאונס של השתיים.



"זאת לא אני, זאת היא"


בבית המשפט ציין נציג המשטרה כי שתי המתלוננות טענו בעדותן כי לעניות דעתן החשוד מהל את המשקה שלהם בחומר כלשהו. אלא שהחשוד הציג בבית המשפט מסרון שקיבל מאחת המתלוננות שכתבה לו. "מצטערת מאמי על כל הבלגן. זאת לא אני, זאת היא".



בהחלטתה ציינה השופטת בן יצחק. "עיינתי בתיק החקירה ובהתחשב שמדובר בשלב התחלתי שבה הנסיבות הנטענות של ביצוע העבירה והסיטואציה הייחודית מעלות שאלות לטיב החשד. שאלות אלה מתעצמות נוכח מסרון שנשלח על ידי אחת המתלוננות לחשוד לאחר האירוע המדובר ועולה עוד שאלה בנוגע לשיתוף פעולה של אחת המתלוננות. בשלב כל האמור לאיל אני קובעת כי טיב החשד הסביר ועוצמתו אינו ברף הגבוה וזה משליך לעילות המעצר".



החשוד באונס ועורך דינו אורי קינן. צילום: אבשלום ששוני
החשוד באונס ועורך דינו אורי קינן. צילום: אבשלום ששוני



נציג המשטרה ציין כי טרם נערך עימות בין החשוד למתלוננות, אולם טען כי הגם שאחת מהן לכאורה שיתפה עימו פעולה בקיום יחסי המין, היא טוענת שזה לא היה בשליטתה ואילו השנייה הוסיפה כי התנגדה.



השופטת בן יצחק ביקשה מנציג המשטרה, כי לאור העובדה שמדובר בערב פסח, להגיע להסכמה לגבי שחרורו של החשוד. זה השיב כי "מדובר בחשדות חמורים של בעילה ללא הסכמה ומעשי סדום. אנחנו בתחילת החקירה ויש מעורבים רבים שצריך לגבות מהם עדויות. שחרור החשוד בשלב זה יכול לשבש את החקירה".



סנגורו של החשוד, עו"ד אורי קינן, טען בבית המשפט כי החשדות אמנם חמורים, אולם ישנה בעיה לגבי הראיות. לדבריו מרשו מכיר את המתלוננות שבילו איתו במסיבה ואחר כך הגיעו לביתו, שם קיימו אקט מיני ואחר כך הן יצאו מהדירה והתלוננו.



עו"ד קינן התייחס גם למסרון שנשלח אל הלקוח שלו. "ממש בסמוך להגעתן למשטרה, אחת מהן שולחת לו הודעה אוהדת וזה הכי קל להרוס את החיים שלו. התלונה לא מסתדרת. שלושתם במיטה זה בסדר, אחרי מסיבה אני מבין, אבל לב לבו של האירוע מרושת במצלמות בכניסה ללובי ובוודאי רואים אותן נכנסות ללא שליטה אם הן הושפעו מסם אונס".



לטענתו של הפרקליט, גם התנהגותן שך המתלוננות לאחר מכן תמוהה. "אחרי כמה שעות הן גם מתראיינות. לוחות הזמנים לא הגיוניים. בשלוש לפנות בוקר הם עולים לדירה ואז הבנות טוענות ששמו להן סם אונס. לא יכול להיות ששעתיים אחרי הן כבר מוסרות תלונה על סם אונס שכביכול ניתן להן ארבע שעות קודם לכן".