המשטרה סיכלה אתמול יבוא קוקאין במשקל 8 ק"ג בנתב"ג. בפעילות בלשי המשטרה נעצרו שני תושבי שדרות בשדה התעופה כשברשותם הסם, כשהוא מוסלק בתחתית כפולה של מזוודה שברשותם. בנוסף, עצרה המשטרה שלושה נוספים בחשד כי מעורבים בפרשה. היום (שני) תבקש המשטרה להאריך את מעצרם בבית המשפט.



המבריחים, בני 28 ו-31 נעצרו בעת חזרתם לארץ. בלשי היחידה המרכזית שקיבלו את פניהם בנתב"ג, עצרו את השניים ואלה הועברו לחקירה לאחר שבחיפוש שנערך במזוודה שברשותם נמצאו מוסלקים הסמים. יחד עמם נעצרו שלושה חשודים נוספים תושבי אשקלון ואשדוד, בני 23,36 ו-28, בחשד כי מעורבים בניסיון ליבוא הסם. לאחר חקירתם של החשודים, הם נכלאו והיום כאמור תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.



קוקאין. צילום: אינגאימג'
קוקאין. צילום: אינגאימג'




במשטרה ציינו: "שוב אנו רואים כי המאבק בסמים המסוכנים נושא פרי על אף ניסיונותיהם השונים של אלו המנסים בכל דרך להכניס את החומר המסוכן אל תוך גבולות המדינה. לא אחת ניסיון שכזה עולה גם בחיי אדם. אנו נמשיך לפעול בכל דרך, מודיעינית ויצירתית, לסכל זאת".



לפני כעשרה חודשים נעצרו שתי תושבות אילת, אמהות חד הוריות, גם בנמל התעופה בן גוריון לאחר שחזרו מחו"ל עם שמונה ק"ג קוקאין במזוודות. בחיפוש ובשיקוף שבוצעו נמצאו החומרים האסורים שהוסלקו במזוודות. את החשודות תפסו חוקרי ימ"ר תל אביב שקיבלו מידע מודיעיני אודות הברחת הסמים לישראל וארבו בנתב"ג לשתיים עוד לפני שנחנו בישראל.



מחקירת המשטרה עלה החשד לפיו החשודה המרכזית היתה זו שהסליקה את הסמים במזוודות וכל זאת ללא ידיעתה של חברתה ושותפתה לטיול. עוד העריכו במשטרה כי החשודה המרכזית "ניצלה" פרק זמן שבו חברתה לא שהתה במחיצתה כדי להסליק את הסמים לפני שעלו למטוס חזרה לישראל.