חול המועד פסח החל, מטיילים רבים יצאו לטבע, וגם אסונות נרשמים: בשלושה אירועים שונים נסחפו היום (רביעי) צעירים על מזרני ים לעומק הכנרת, זאת כאשר במקום תנאי מזג אוויר קשים ורוח מזרחית עזה. משעות הבוקר שוטרי שיטור ימי חילצו ממימי הכנרת למעלה מ-80 בני אדם אשר נכנסו בשעות הבוקר על גבי מזרני ים או אבובים ונסחפו או התהפכו עקב הרוחות המזרחיות העזות. במקביל, מת מטייל כבן 45 בנחל ערוגות שבמדבר יהודה, ככל הנראה כתוצאה מהתייבשות. בכבישים נהרגו שני צעירים בתאונת דרכים חזיתית בדרום.


חיפוש אחר נעדרים בכנרת. צילום: רשות הכנרת

באירוע הראשון נסחפו בני זוג עם מזרן ים והתהפכו, הבחורה חולצה על ידי אזרחים עם אופנוע ים והגבר, צעיר בן 21 ממרכז הארץ נעדר. באירוע שני נכנסו 2 נערים על גבי מזרן ים לכנרת, נסחפו וככל הנראה המזרן התפוצץ. צעיר אחד, בן 17 ממרכז הארץ, חולץ על ידי אותו אופנוע ים שחילץ את הצעירה. חברו, גם בן 17 ממרכז הארץ, נעדר. באירוע שלישי נכנסו מספר נערים עם מזרן ים לכנרת ונסחפו גם. שני צעירים הצליחו לחלץ את עצמם ובשלב זה צעיר, בן 19 מצפון הארץ, נעדר.


חילוץ מטייל במדבר יהודה

חיפושים אחר הנעדרים בכנרת. צילום: רשות הכנרת
חיפושים אחר הנעדרים בכנרת. צילום: רשות הכנרת




בשלב זה שוטרי שיטור ימי בשיתוף פרשים ושוטרים עורכים כאמור סריקות לאיתור שלושת הנעדרים בים וברצועת החוף. בנוסף, יחידת צוללנים מתנדבי משטרת ישראל הוזנקו למקום ומסוק משטרתי.



בדרום הארץ הוזעקו בצהריים מתנדבי יחידת חילוץ עין גדי של משטרת ישראל לקריאה על מטייל שאיבד הכרתו במהלך טיול בנחל ערוגות. עם הגיעם למקום ביצעו בו פעולות החייאה בשטח אך נאלצו לקבוע מותו. המטייל, כבן 45, טייל עם חברו וגופתו פונתה מהנחל על ידי מסוק. בשעה זו יחידות החילוץ וחברו יוצרים קשר עם משפחתו. מרשות הטבע והגנים נמסר כי "אנשי השטח שטיפלו בו מסרו את המידע. מסתמן שזה כנראה מהתייבשות".



פינוי המטייל מנחל ערוגות. צילום: חדשות צ.ב.מ
פינוי המטייל מנחל ערוגות. צילום: חדשות צ.ב.מ



מוקדם יותר אירעה תאונת דרכים קטלנית בצומת טללים שבנגב. כוחות ההצלה שהגיעו לנקודה, העניקו טיפול רפואי לשלושה נפגעים אך נאלצו לקבוע את מות אחד מהם במקום והחלו בפינוי מוסק של הנפגעים האחרים. לאחר מכן הותר לפרסום כי ההרוגים הם תמנע שווייקה, בת 22 מקיבוץ ברקאי וחוסאם הושאלה מהפזורה הבדואית.