המאמר שפרסם באתר הארץ הפרשן יוסי קליין, ובו כתב כי "הדתיים הלאומיים מסוכנים יותר מהחיזבאללה" עורר סערה רבה. הבוקר (חמישי) הוא התייחס לנושא בראיון בגלי צה"ל ואמר כי הוא "לא עושה הכללה פסולה - זו הדעה שלי על הגוף שנקרא הציונות הדתית ומכיל בתוכו את הבית היהודי, המתנחלים וכל מי שסביבם". הוא הוסיף: "אני שמח שהגינויים מגיעים מכל קצוות הקשת הפוליטית".



הפרשן הסביר כי "ישנה תחושה שיש קול שלא נשמע, שאת השמאל אתה יכול להכליל - אפשר לומר שזה אחמד טיבי ושלי יחימוביץ' וסתיו שפיר, ויכול לומר שהשמאל שוכח מה זה להיות יהודי. זו חטיבה אחת מכלילה". הוא טען: "אני יודע שלא כל חובש כיפה סרוגה מסוכן. בהמשך המאמר כתבתי שהצבא החזק במזרח התיכון שיכול להרוס את החיזבאללה, נכבש מבפנים על ידי כוח שאין לו יכולת להתגונן מפניו". לדבריו במאמר אין הכללה. "אני מתכוון לחלק מסוים באוכלוסייה, ששם למטרה פוליטית לכבוש את המדינה".



מתוך הכתבה באתר הארץ



אתה רואה במאמר מאפיינים אנטישמיים?


לא.



לפיד ושקד רואים את זה.


סוף סוף הם מצאו משהו משותף.



חושב שאתה צריך להתנצל?


לא. על מה יש לי להתנצל?



קליין המשיך והסביר: "אני מביע את דעתי ומה שרציתי לעשות בפרסום זה להביע עמדה שלא באה לידי ביטוי באמצעי התקשורת". הוא התייחס לשינויים שנעשו בגרסה המודפסת של המאמר. "את שינוי המשפט מהריגה לנטרול - קיבלתי בשמחה. ההבדלים בין הגרסאות הם מעצם העובדה שהעליתי את המאמר בפייסבוק. את הכותרת שנמצאת בעיתון אני נתתי", סיכם.