עיתון "הארץ" עומד ביממה האחרונה במרכז סערה תקשורתית לאחר פרסום מאמרו של יוסי קליין בו נכתב כי הדתיים הלאומיים מסוכנים יותר מארגון חיזבאללה. אלוף בן, עורך העיתון, התראיין היום (חמישי) לענת דוידוב ורוני בראון ב-103fm והגיב לפרשה. כאשר נשאל בן היכן צריך להימתח הגבול בפרסום מאמרים מסוג זה ענה: "נכון זאת שאלה, אבל אני חושב שכל עוד הדברים נעשים במסגרת החוק ובלי לשון הרע או הפרת צנזורה או איסורי פרסום אחרים, לא צריך לצנזר אותם רק בגלל עניינים של טעם רע".




כשאתה אומר על מישהו שהוא מסוכן כמו החיזבאללה, במציאות הישראלית, זה לא בעיניך משהו שקצת חוצה גבולות?
"כמעט בכל דיון ציבורי אצלנו יש השוואה לנאצים ולהיטלר, אז פתאום עשו השוואה לחיזבאללה, רעות ככל שיהיו כוונותיהם, הם רחוקים מאוד להיות הנאצים והיטלר, אז אין להיתלות על זה שזו אמירה לא לגיטימית ושאסור להגיד אותה. אני מניח שמה שיוסי קליין התכוון להגיד זה שהחיזבאללה אינו יכול לפרק את מדינת ישראל כמו שאנו רואים אותה כדמוקרטיה, שוחרת חופש וחירות לתושביה ואזרחיה, ותנועה דתית לאומית שחותרת לפתח את השטחים וגם לסלק משם את הפלסטינים היא מסוכנת יותר למהות הזאת. אם חיזבאללה אנחנו יודעים להתמודד".

הארץ תמיד היה ישיבת מערכת של אנשים עם חליפות שלושה חלקים, פתאום הוא נהיה סנסציוני
"חליפות שלושה חלקים לא כל כך היו שם מאז שאני בעיתון, אני לא יודע מה היה בהיסטוריה הרחוקה אבל אני לא חושב שזה עניין של סנסציוני או לא סנסציוני. כמו שאמרתי אנו נוטים פחות מאחרים לצנזר. אפשר גם ללבוש חליפה ולהגיד דברים שלא נעימים לשמוע, זו לא החליפה שעושה את הטון, אלא הטקסט. אני חושב שבסופו של דבר הדיון מתקיים תמיד. ההיסטוריה תמיד נכתבת על אנשים שמחוללים שינוי ושעומדים בנקודות הקצה".

מי שהחליף את החליפה זה הסנדלים והכיפה. זו האליטה החדשה בעצם.
"זאת שאלה מאוד גדולה. אין ספק שהתנועה הדתית לאומית רואה עצמה כקבוצה שמובילה את מדינת ישראל ובוודאי במידה רבה זה נכון. אין ספק שבממשלה נוכחית האיש המרכזי הוא נפתלי בנט ולא נתניהו שבמידה רבה מתפקד כמי שנגרר אחרי בנט. אין ספק שבתנועה הדתית לאומית יש נטייה ללכת לשירות הציבורי, לא רק בצבא, גם בפרקליטות וגם ראינו את זה במינוים לבית משפט העליון. אני מניח שנראה את זה בעוד היבטים אחרים".