הנעדרים בכנרת: גורמים במשטרה מסרו הערב לערוץ 10 כי אפסו הסיכויים למצוא בחיים את שלושת הנעדרים, וזאת בשל מזג האוויר הקר והמים הקרים שלא מותירים להם סיכוי. שלושת הצעירים נסחפו עם מזרן הים שלהם לאגם אתמול ומאז עבדו עקבותיהם. למרות זאת, במחוז הצפוני של המשטרה ימשיכו לחפש את הנעדרים וקרובי המשפחה שלהם עדיין נמצאים בחוף לבנון ומתפללים לשמע בשורה טובה מכוחות ההצלה.



"אני לא מגיע למקומות האלה לא בגלל השתייה ולא בגלל המוזיקה, אלא בגלל שלא מעמידים מציל אחד במקום כזה גדול,  אין כאן שוטר אחד שישמור על הסדר למקרה שמישהו משתגע", כך נשמעו היום חברים ובני משפחה של חלק מהנעדרים בכינרת. 320 איש נטלו היום חלק בחיפושים באגם אחרי איתמר אוחנה מקריית שמונה, נחמן איטח מביתר עילית ולירון קראדי מאור עקיבא, שנעדרים מאז אתמול. 



ביום ראשון לפני עשרה ימים ציין איתמר אוחנה מקריית שמונה את יום הולדתו ה-19. שלשום הוא הגיע עם חבריו לחגוג יחד בכנרת. החגיגה החלה במים והסתיימה בסחף והעלמות. אביו שמעון אוחנה הגיע לאזור החיפושים. הוא סיפר כי בנו בן 19, היה בשנה זו במכינה צבאית ויצא לחגוג יום הולדת עם חברים בחוף. "וזהו, משם אני לא יודע מה קרה. משם זה נגמר ואין לי עולם. נגמר לי הכוח. נשאר רק להתפלל", אמר שמעון, שנמצא באזור כבר שעות אחדות אחרי שבנו נעלם. הוא לא שמע על שום התפתחות מלבד החיפושים הנרחבים "אנחנו רק מתפללים". 

החיפושים אחרי הנעדרים בכנרת . צילום: רשות הכנרת
החיפושים אחרי הנעדרים בכנרת . צילום: רשות הכנרת

 

חננאל, אחיו של איתמר פרסם פוסט בפייסבוק ובו קרא להתפלל למען אחיו: "חברים יקרים, אח שלי היקר לנו, טבע בכנרת והוא לא נמצא עד כה. חוסר הוודאות חונק ומתיש!". במקביל קרא האח בפוסט למתנדבים שיגיעו לאיזור ויעזרו בחיפושים. "תעזרו לנו. אנו חסרי כוחות נפש".
 
במשטרה הדגישו כי בני המשפחות של כל הנעדרים הגיעו בכמויות גדולות כבר כמה שעות אחרי ההכרזה על ההיעלמות והם שוהים מאז בחוף לבנון שבכנרת בציפייה למידע חיובי על יקיריהם. לחלקם יש טענות. למשל, בני משפחתו של נחמן איטח, בן 21 מביתר עילית, שנעלם אחרי שהיה על מזרן ים עם בת זוגו. היא חולצה על ידי אזרחים עם אופנוע ים, הוא טבע. בעקבות זה טענו בני המשפחה של איטח כי לקח למשטרה זמן להתחיל את החיפושים. חבריו ציינו "חיכינו המון זמן. זה לא יכול להיות שייקח כל כך הרבה זמן וזה מה שקורה".

חנה איטח אחותו פרסמה פוסט בפייסבוק שבו כתבה: "אחי אהוב שלי, לא מפסיקה להתפלל לשלומך". חבריו גם הם פתחו פורום בפייסבוק ובו המסר המרכזי "הוא חי, אנחנו רוצים עזרה למצוא אותו". נחמן הוא השישי מבין עשרת האחים. 
 
בני משפחתו וקרוביו של לירון קראדי אמרו כי חטפו הלם ממה שראו בחוף. "אתה מגיע למקום שבו אתה רואה מאות ואולי אלפי בני נוער שיכורים וחלקם מסוממים. נותנים להם לשתות בלי אבחנה אין משטרה, עושים רעש עם מוזיקה בקולי קולות ודברים אחרים שלא רוצה לדבר עליהם. בקיצור סדום ועמורה, מתחת לאף של כל אמא ואבא בישראל".

חבר אחר של קראדי אמר: "אני לא מגיע למקומות האלה לא בגלל השתייה ולא בגלל המוזיקה ואפילו לא בגלל הסמים, אלא בגלל שלא מעמידים כאן מציל אחד, שיגיד מתי מותר ומתי אסור להיכנס למים. אין כאן שוטר אחד שישמור על הסדר למקרה שמישהו משתגע".