חשד לרצח והתאבדות באשקלון: גופתה של צעירה בת 30 נמצאה היום (שבת) כשעליה סימני אלימות בדירה שבבניין בן שמונה קומות ברחוב בן עטר בעיר, לאחר שבן זוגה, טרייבוס ולדלן (41), שם קץ לחייו בקפיצה מחלון הבית. חוקרי משטרת ישראל ומעבדה הזיהוי הפלילי בזירה החלו בחקירת נסיבות המקרה.



זירת הרצח וההתאבדות באשקלון

על פי חקירה ראשונית של המקרה, עולה כי השניים, שניהם עולים ותיקים ממדינות ברית המועצות לשעבר, היו בני זוג אך לא נשואים, ולא מוכרים סכסוכים קודמים ביניהם. כמו כן , על פי ממצאי הזירה, עולה החשד כי סיבת מותה של הצעירה היא חנק על ידי בן זוגה. בדירה נמצא מכתב שבו מספר בן הזוג שחנק למוות את חברתו וגם מציין את הנסיבות להחלטה הגורלית.



"אני חנקתי את ... למוות והחלטתי להתאבד...  בגלל לחץ שאני נמצא בו בתקופה האחרונה", כתב במכתב. חוקרי המשטרה וחוקרי המעבדה לזיהוי פלילי החלו בחקירת האירוע הכפול ובאיסוף ממצאים וראיות. גורמים במשטרה מציינים כי בדירה נמצאו תמונות של בני הזוג ומגנטים שהוצמדו על המקרר שבהם נראו השניים לכאורה בזוגיות קרובה ביניהם.

ולדלן


מהחקירה עולה כי היום לקראת הצהריים הסיע החשוד את בנו הקטין אל בית גרושתו ואז שב לביתו באשקלון. בדרכו חזרה לכיוון אשקלון היה מעורב החשוד עם רכבו בתאונת דרכים עצמית, מסיבה שאינה ברורה, שלאחריה הותיר את רכבו במקום התאונה והמשיך לביתו. זמן קצר לאחר מכן שם קץ לחייו. גופותיהם של השניים הועברו למכון לרפואה משפטית באבו כביר לבדיקת נסיבות מותם.


מקסים נזרי, פרמדיק מד"א שהגיע לזירה, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 40 שוכב בחצר הבניין כשהוא מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה. עשינו לו כמה בדיקות רפואיות אבל הפציעה שלו הייתה קשה, ותוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו". נזרי הוסיף כי "כעבור מספר דקות לוחמי האש פרצו דירה בבניין, ובסריקות שערכנו יחד עם המשטרה איתרנו אישה עם סימני אלימות בפלג גופה העליון. היא הייתה ללא רוח חיים ונאלצנו לקבוע גם את מותה".


מוקדם יותר היום (שבת) נמצאה גופה של צעיר בן 28 בבאר שבע, בחדר מדרגות של בניין משותף. על הגופה נמצאו סימני חבלה, אך לצד חקירה בחשד לרצח בודקת המשטרה גם אפשרות כי הצעיר נפל ונחבל עצמאית. "מדובר בזירה לא חד משמעית", אמרו גורמים המעורים בפרטי החקירה.


ערף את ראש גרושתו והצית את דירתה


זהו לא המקרה בו עולה חשד לרצח בני זוג השנה. לפני כשבועיים, ב-29 למרץ, רצח מאיר גולדשטיין את אשתו לשעבר אדל קלמן, ערף את ראשה והצית את הדירה בה התגוררה



לפני כן, בחודש ינואר השנה, רצח נדב סלע את בני משפחתו ואת אחד מילדיו של שכנו. בשלב מסוים החליט הנאשם להמית את דור, יוסף, בנימין, נחמן ונתן,  נטל הנאשם סכיני שף ממטבח הבית, כאשר באותו זמן עמדה דור במטבח הבית ועסקה בהכנת ארוחת הצהריים, בנימין ישן במיטת התינוק בחדר השינה ונחמן ונתן שיחקו בסלון הבית עם הפעוט יוסף.