מנהיג חמאס חאלד משעל התייחס הערב (שבת) לסוגיית חילופי השבויים כשאמר כי "חמאס מנהל לוחמה פסיכולוגית בכל הנוגע לסוגיית החיילים הישראלים שנמצאים ברצועת עזה". כמו כן, הוא טען כי המתווכים שניסו להתערב בסוגיה זו נתקלו בשני מכשולים: סירובה של ישראל לקיים עסקת חילופי שבויים נוספת והעובדה שחמאס לא מוכן לנהל מו"מ בנושא כל עוד ישראל לא תשחרר מהכלא את כל משוחררי עסקת שליט שנעצרו שוב. 



מנהיג החמאס הסביר, בשיחה עם תכנית רדיו עזתית,  כי "חמאס נוקט בטקטיקות תקשורתיות בכל הנוגע לחיילים הישראלים השבויים". לדבריו, "מדובר בטקטיקות שמנוהלות על ידי הזרוע הצבאית של חמאס ולא בדיבורים באוויר".



הוא הוסיף כי המטרה הגדולה של חמאס היא להביא לשחרורם של כל האסירים הפלסטינים שיושבים בבתי הכלא בישראל: "כשאנחנו מתכננים משהו אנו עושים זאת ברצינות. כשההנהגה רוצה לבצע דבר מסוים היא עושה זאת בכל הנחישות".



אברה מנגיסטו שמוחזק ברצועה, אורון שאול ז"ל והדר גולדין ז"ל. צילום: דובר צה"ל, באדיבות המשפחה
אברה מנגיסטו שמוחזק ברצועה, אורון שאול ז"ל והדר גולדין ז"ל. צילום: דובר צה"ל, באדיבות המשפחה



מלבד זאת, ציין מנהיג החמאס כי ישראל בעצמה מנהלת לוחמה פסיכולוגית נגד הנהגת ההתנגדות הפלסטינית המכוונת גם נגד משפחות האסירים הפלסטיניים. לטענתו  "האסירים שלנו סובלים בכלא וגם האסירים הציוניים סובלים אצלנו. מי שיש לו אורך נשימה הוא זה שינצח בסופו של יום במאבק הזה".



בסיום דבריו הוא פנה לאסירים הפלסטינים ואמר כי "עליהם להיות רגועים משום שחמאס רציני בהבטחתו לשחרר את כל הבנים ועושה ככל שביכולתו על מנת להשיג מטרה זו, כולל ניסיון להביא לסיום הכיבוש".