"חנה בלטה ברצינות בה היא התייחסה לקורס והתלהבה מארכאולוגיה. נשבר לי הלב". כך כתבה רונה אביסף, מרצה בקורס על הארכאולוגיה של ירושלים בבית הספר הבינלאומי ע"ש רוטברג באוניברסיטה העברית, שלימדה את חנה בלדון, הסטודנטית הבריטית שנרצחה ביום שישי בפיגוע דקירה ברכבת הקלה בירושלים.



"לא יצא לי להכיר אותה הרבה זמן כי אנחנו באמצע הסמסטר, אבל מההתחלה, אני חושבת שכבר בשיעור הראשון היא ניגשה אליי אחרי השיעור ושאלה שאלות והצטיירה לי כסטודנטית רצינית, בחורה שקטה", מספרת אביסף ל"מעריב אונליין".



בלדון התעניינה רבות בארכאולוגיה ובפרט בארכאולוגיה של ירושלים ורצתה להצטרף לחפירות בהן נמצאת אביסף: "היא שאלה אותי איפה היא יכולה להתנדב בחפירות, לצערי החפירות שאני עובדת בהן יהיו בקיץ, בתקופה שהיא כבר הייתה אמורה לחזור לאנגליה אז שלחתי אותה לחפירות אחרות בהן הייתה במהלך השבועיים האחרונים". אחת מהמשתתפות באתר חפירות זה כתבה כי "חנה הייתה איתנו עכשיו שבועיים בחפירה, בחורה כל כך מתוקה ועדינה וחרוצה. ממש קורע את הלב".



תיעוד: מעצר המחבל שביצע את הפיגוע ברכבת הקלה בירושלים (צילום: חדשות 10)

מקווה שזה לא יפחיד תלמידים אחרים



"אחד הדברים שהיו נורא מרגשים בעיניי זה שכתבתי פוסט בפייסבוק ולראות את התגובות של כל קשת החברים שלי מהארץ, מחו"ל, יהודים, מוסלמים, נוצרים, היה מרגש - כולם הגיבו לזה והשתתפו בצער", מוסיפה אביסף שביום חמישי אמור להתקיים השיעור הבא שלה בביה"ס הבינלאומי, "נראה ביום חמישי איך להתמודד עם זה, לא יהיה פשוט. אני בעיקר מקווה שזה לא יפחיד תלמידים אחרים לבוא לפה".



חבריה של בלדון העלו פוסטים ברשתות החברתיות השונות, ביניהם חברתה סלינה שכתבה כי "חנה הייתה אחת מהאנשים האהובים עליי באוניברסיטה". חברה אחרת כתבה כי "חנה הייתה כל כך רגועה ולא מזיקה. איזו פחדנות להרוג נשמה שלווה כזאת. אתגעגע אליה". מרשות העתיקות, במסגרתה התנדבה בלדון עד יום חמישי, יממה לפני הפיגוע הקטלני, נמסר כי "רשות העתיקות משתתפת באבלה הכבד של משפחת בלדון על רציחתה של ביתם, חנה, בפיגוע הדקירה ברכבת הקלה בירושלים. חנה התנדבה בימים האחרונים בחפירה הארכאולוגית שמנהלת הרשות בקשת וילסון שבמנהרות הכותל והייתה אמורה לשוב לחפירה לאחר החג. יהי זכרה ברוך".



זירת הפיגוע בבירה. צילום: תיעוד מבצעי מד"א
זירת הפיגוע בבירה. צילום: תיעוד מבצעי מד"א



המחבל קם במהלך הנסיעה ודקר את בלדון למוות



כזכור, בלדון נרצחה בפיגוע דקירה שארע ברכבת הקלה בירושלים ושניים נוספים נפצעו באורח קל. המחבל נסע ברכבת וכשהגיעה סמוך לכיכר צה"ל הוא קם ממקומו ובאמצעות סכין שהייתה ברשותו דקר את בלדון שנפצעה באורח אנוש בפלג גופה העליון. שוטר שהיה ברכבת הבחין באירוע, השתלט על המחבל ונטרל אותו. בלדון פונתה לבית החולים "הדסה הר הצופים", אך לאחר פעולות החייאה נקבע מותה.



בלדון הגיעה לאוניברסיטה העברית במסגרת חילופי סטודנטים מאוניברסיטת ברמינגהם בבריטניה, שם למדה לימודי דת. בחודש ינואר הרגיעה את חבריה ובני משפחתה בפייסבוק וכתבה כי "האבטחה מאוד הדוקה בקמפוס אז אל תדאגו לי".



במסגרת חילופי הסטודנטים, בלדון למדה קורסים בבית הספר הבינלאומי ע"ש רוטברג באוניברסיטה העברית כמו: תנ"ך, ארכאולוגיה, דתות, אולפן עברית וכו'. היא החלה את לימודיה בסוף חודש ינואר 2017 והייתה אמורה לשהות בלימודים עד סוף הסמסטר הנוכחי. באוניברסיטת ברמינגהם אמרו לאחר היוודע דבר הירצחה כי "אנו עצובים מאוד לשמוע על מותה של הסטודנטית שלנו, חנה בלדון בירושלים. המחשבות שלנו עם המשפחה שלה והחברים".



מהאוניברסיטה העברית נמסר כי האוניברסיטה העברית ובית הספר הבינלאומי ע"ש רוטברג באוניברסיטה, מביעים צער עמוק מרציחתה של סטודנטית מאנגליה, חנה בלדון, בפיגוע היום ומשתתפת בצער המשפחה. האוניברסיטה מוקיעה מעשי טרור, רצח ונבלה שכאלה הפוגעים בחפי פשע שבאו לירושלים ללמוד ולהעשיר את הידע האקדמי שלהם. הנהלת האוניברסיטה ואנשי הסגל נותנים את כל התמיכה הנדרשת לכל הסטודנטים, לאנשי הסגל ומשפחותיהם בארץ ובעולם. יהי זכרה ברוך.