יממה לאחר שכוחות הביטחון הפלסטינים עצרו שני מסתערבים מיחידת דובדבן של צה"ל במהלך פעילות בעיר שכם, פורסם היום (ראשון) סרטון חדש המתעד את את הרגעים המלחיצים שעברו על כוחות צה"ל שהגיעו למקום האירוע על מנת לחלץ את השניים מידי כוחות הביטחון הפלסטיניים.



תיעוד מאירוע חשיפת המסתערבים בשכם

בסרטון מתועד ההמון הפלסטיני שנאסף במקום האירוע כשהוא מאיים על החיילים שמצידם דאגו לגונן על עצמם עד שיסתיים האירוע בשלום, תוך דרישה מהנוכחים במקום להעביר לידי החיילים את נשקיהם, ואזהרת ההמון הפלסטיני שהתפרע במקום באמצעות פנייה לשוטרי הרשות: "כל הצבא יגיע לפה, תגיד להם שתהיה פה מלחמה".



כזכור, לאחר שהשניים נחשפו הם עוכבו על ידי שוטרי הרשות הפלסטינית ובהמשך הועברו בחזרה לידי צה"ל באמצעות שיתוף פעולה עם המנהל האזרחי. הלוחמים לא נפגעו במהלך התקרית.



כידוע, מדובר באירוע חריג שכמותו קורים לעתים נדירות. למעשה, הפעם האחרונה שבה התרחש אירוע דומה קרתה ב-2013, אז חוליה סמויה של צה"ל, ככל הנראה של מסתערבים, נחשפה באזור ג'נין במהלך מעצר. במקום החלו הפרות סדר במהלכן נפצעו קל חלק מהחיילים. באותו אירוע הדגיש דובר צה"ל כי הלוחמים נחשפו באופן יזום והחלו לתפעל את האירוע ולסגת.