הפסיכיאטר המחוזי בירושלים קבע היום (שלישי) כי ג'מיל תמימי, המחבל שרצח את הסטודנטית הבריטית חנה בלדון בפיגוע ברכבת הקלה בירושלים שאירע ביום שישי האחרון, כשיר לעמוד לדין. לאור זאת ההליכים המשפטיים נגד תמימי יימשכו.



כזכור, ביום שישי האחרון, דקר תמימי, בן 57 מראס אל עמוד, את בלדון בת ה-22, סטודנטית בריטית שהגיע לישראל במסגרת תוכנית חילופי סטודנטים בין האוניברסיטה העברית בירושלים לאוניברסיטת בירמינגהאם. במהלך הנסיעה ברכבת הקלה, קם המחבל בסמוך לכיכר צה"ל ודקר את חלדון למוות. שוטר שהיה ברכבת הבחין באירוע והשתלט על תמימי. 



חנה בלדון. צילום: באדיבות המשפחה, תיעוד מבצעי מד"א
חנה בלדון. צילום: באדיבות המשפחה, תיעוד מבצעי מד"א



לאחר הפיגוע התגלה כי לתמימי יש רקע של מחלות נפשיות. על פי השב"כ, ניסה תמימי להתאבד השנה בבליעת סכן גילוח בבית חולים בצפון ובשנת 2011 הורשע בביצוע מעשים מגונים בבתו אך כאמור, לאחר בחינה פסיכיאטרית הוחלט כי תמימי כשיר לעמוד לדין. 



בדיון הערכת מעצרו של תמימי, נחשף שהוא היה מאושפז בהוסטל, ממנו אמור היה להיות מסולק עקב התנהגות אלימה. עורך דינו תהה בדיון איך אפשרו למרשו להשתחרר מההוסטל כשידוע שהוא אלים. במשטרה ובשב"כ לא פוסלים אפשרות לפיה ביצע את הפיגוע הרצחני כדי להיהרג מאש המאבטחים או השוטרים.