צוות רב־תחומי של מומחים מבית חולים פוריה, בראשותם של ד"ר עימאד אבו אל־נעאג', מנהל מחלקת כירורגיית פה ולסת, וד"ר אבו ג'בל, מומחה בכירורגיה פלסטית, ביצע ניתוח מורכב שנמשך 12 שעות לשחזור לשון. אביבה (66), תושבת נשר שסבלה מגידול סרטני בלשון, עברה ניתוח להסרת הגידול ושחזור הלשון במחלקה לכירורגיית הפה והלסתות. "זו פעם ראשונה שביצענו כאן במחלקה לכירורגיית הפה והלסתות ניתוח לשחזור הלשון, על ידי לקיחת מתלה מהירך וחיבור הרקמה בטכניקה מיקרו־כירורגית של כלי הדם", סיפר ד"ר אבו אל־נעאג'.



מלבד ד"ר אבו אל־נעאג' והפלסטיקאי ד"ר אבו ג'בל, גם צוות רב־תחומי של המרכז הרפואי שהורכב ממחלקת הרדמה בראשות ד"ר ארמלי וממחלקת טיפול נמרץ נשימתי בראשות ד"ר חטיב השתתף בניתוח המסובך. "הניתוח היה מורכב מאוד וכלל הורדה של הלשון, ניקוי בלוטות הלימפה, פתיחת קנה והוצאת חלק מהלסת. את כל מה שהוסר שחזרנו באמצעות מתלה שנלקח מהירך".



ד"ר אבו ג'בל הוסיף: "זה היה אתגר גדול, לבצע ניתוח כל כך מורכב. אני שמח שבית החולים יכול לתת למטופלים מכל האזור גם את השירות הזה".



ד"ר אבו אל־נעאג' וד"ר אבו ג'בל. צילום: מיה צבן, המרכז הרפואי פוריה
ד"ר אבו אל־נעאג' וד"ר אבו ג'בל. צילום: מיה צבן, המרכז הרפואי פוריה




שבעה מטופלים נוספים ממתינים לניתוח



כשבועיים לאחר הניתוח, אביבה חשה בטוב ואפילו מצליחה לאכול ולדבר: "הגעתי לכאן בעקבות המלצות רבות שקיבלתי, המציאות הראתה שההמלצות היו צנועות. אנחנו מאושרים שעשינו כאן את הניתוח. זה ניתוח מאוד גדול ומפחיד, אבל הרגשתי שאני יכולה לסמוך על ד"ר עימאד, וכך היה. זכיתי לטיפול שאין כמותו מכל הצוות".



ד"ר עימאד ציין: "אנחנו מרוצים מההחלמה של אביבה ומההצלחה של הניתוח הראשון, וממשיכים הלאה במלוא התנופה. כרגע יש לנו כבר שבעה מטופלים נוספים שממתינים לניתוח שחזור לשון".