כ-1500 בני אדם ליוו את איתמר אוחנה, אחרון הנעדרים בכנרת, בדרכו האחרונה, בהלוויה שנערכה היום (רביעי) בבית העלמין בקריית שמונה. כוחות ההצלה איתרו אתמול את גופתו של הנער בן ה-19, שנעדר מאז יום רביעי לאחר שנסחף לעומק האגם וטבע. הגופה אותרה על ידי הסונאר שחובר לספינת הדיג, וצוללנים משו אותה מן הים והועברה לבסיס השיטור הימי בדגניה. שלשום, נמשו מן המים גופותיהם של לירון כראדי ונחמן איטח, שהובאו אתמול למנוחות באור עקיבא ובירושלים.

אחיו של איתמר, חננאל אמר: "אחי הקטן והאהוב, תמיד היית האח הקטן שהתנפל עליי, האח הקטן שהיום זקוק לתשומת לב מהאח הגדול שלך. כשראיתי אותך אתמול, הכל התפוצץ לי. לא יכולתי לראות אותך בלי החיוך שלך על הפנים, בלי שמחת החיים. אתה ילד אנרגטי ושמח, וכמו שאבא ואימא אומרים: 'היפראקטיבי ברמות'". חננאל הוסיף: "תסכלה אותי עצם הידיעה שהיית עמוק בים ואני הייתי בסביבתך ולא יכולתי לעשות כלום", המשיך האח, "הייתי גמור זה ריסק אותי. רציתי לרוץ לחבק אותך ולומר שאנחנו דואגים לך. איתמר, אתה לא מתאר לך איזה עם יש לנו. עם ישראל החזיק לך אצבעות שתמצא לך מנוחה שלווה ונכונה. ייקח לי הרבה זמן להתגבר. אני אוהב אותך אהבת נפש".

דודו של איתמר, מחלוף אוחנה ספד לאחיינו: "איתמר, הצלחנו להחזיר אותך הביתה". אני רוצה להודות לכוחות הביטחון שהצלחנו להביא אותך בחזרה. התפללנו לחזרתך ועם ישראל חיזק אותנו, לא כעסנו על הקדוש ברוך הוא אבל הוא לקח לנו נשמה טהורה". דודו של איתמר הוסיף:: "איתמר תמיד ידע לעזור. כשביקשתי מבורא עולם שיחזיר אותך, הוא ענה לנו ועל כך אני רוצה להודות לו. אתה לא יודע כמה אנחנו אוהבים אותך".

איתמר אוחנה ז"ל, צילום: פרטי


ראש עיריית קריית שמונה ניסים מלכה נאם ואמר על איתמר: ״ילד כל כך יקר, טהור ונקי. אנחנו ניצבים כאן היום ומלווים למנוחת עולמים את הילד של כולנו, את איתמר שנקטף בטרם עת. בשמם של כלל תושבי קריית שמונה והמדינה כולה, אני מאחל להורים ולאחים, משפחה שחיה מתוך עומק האמונה ויודעת לספוג דין שמיים, לספוג את הייסורים. אתם עוברים ימים קשים מאוד, אבל דווקא בימים האלה ראינו את העצמה שלכם. עיר שלמה התגייסה כדי להקל על סבלם. איתמר הוא הילד של כולנו, גם של אלה שלא הכירו אותו. איבדנו ילד טהור״.
 
ראש המועצה הדתית של קרית שמונה, הרב  יצחק קקון אמר בהלוויה: "איתמר נמשה מהמים ביום שחגגו לו ברית מילה בדיוק לפני 19 שנה, יצאת לחגוג את פסח,  הלכת לחלץ מהמים אחרים ובאנו להגיד לך תודה על 19 שנים יפות".

שלושת הערים שטבעו בכנרת

כאמור, אתמול הובאו למנוחות לירון כראדי ונחמן איטח. כראדי ז"ל הותיר אחריו שני הורים, עופר וליאת, ושני אחים, שי וגד. בהלוויה לא נישאו הספדים מכיוון שמדובר בחודש ניסן שבו לא מספידים, אך אמו ליאת, שנמנעה לעשות זאת, התייפחה על קברו וזעקה: "איפה אתה בני אהובי? איך בורא עולם עשית לי את זה? איך הלכת לי? איך הלכת לנו בן אהוב שלנו?"
אביו של לירון, עופר כראדי, שנמנע גם הוא מלהספיד את בנו, זעק בבכי קורע לב ליד חלקת הקבר הטרייה: "איך עשית לי את זה בן? אתה בן הזקונים שלנו. כל הזמן וכל הימים האלה חיכיתי שתצא מהמים ולא באת". כשהוא נחנק מבכי הוסיף: "בן הזקונים שלנו, מדהים היית. זה לא אמיתי מה שקורה פה. אלוהים איך עשית לנו את זה? בבקשה אל תיקחו אותו ממני".