ההחלטה של בג"ץ לאפשר פתיחת מרכולים בתל אביב ביום השבת, ממשיכה לעורר סערה. הבוקר (חמישי) התקיים דיון סוער בנושא בין ח"כ מנחם מוזס לבין עיתונאי מעריב רון קופמן. "אנחנו לא ניתן את השבת, אפילו לא בתל אביב החופשית. בן גוריון עצמו ציין שהזכות להיקרא מדינת ישראל היא שמירת השבת בפרהסיה. זה הכל פרי החינוך הקלוקל. הנוער לא יודע מה זה שבת", טען מוזס. 

 


חבר הכנסת תקף את החלטת בג"ץ ואמר: "השופטות החליטו שהשבת היא יום מנוחה ולא בהכרח יום קדושה. שבת זה יום מנוחה וקדושה. אני בטוח שהסבים והסבתות שלהן מסרו את נפשם עבור השבת. מדינת היהודים קמה כאן, אין מדינת יהודים ללא שבת. החוק לאפשר עבודה בשבת ועוד לקבל על כך תוספת - זה בדיוק ההפך ממדינת היהודים".

קופמן לא נשאר חייב ותקף את התנהלות החרדים בנושא: "הגעתי לגיל שאני שואף לסטטוס קוו ולא לכפות על מגזרים אחרים באוכלוסיה את האג'נדה שלי או דרך החיים שלי, בתקווה שנגיע להבנה שלא יכפו עליי איך לחיות את חיי בשנת 2017. חבר הכנסת מוזס מדבר על חוקים. שיכבד את חוק הגיוס. אני יהודי בדיוק כמו ח"כ מוזס".

כשנשאל ח"כ מוזס האם אינו מלבה עוד יותר את השנאה כלפי הקהילה החרדית השיב: "אני לא מבקש חלילה להכתיב את אורך החיים הפרטי, אני מבקש לכבד את דבריו של בן גוריון. פתיחת מרכולים אינם חיי פרט".

על כך ענה לו קופמן: "דוד בן גוריון ישב וקבע מכסת גיוס. אנשים היו בצבא וגם קיימו מצוות. החוקים פה גם קובעים לימודי ליבה, אנחנו לא כופים את זה עליכם, אל תכפה עליי כי אתה לא יכול לכפות עליי. רשות מקומית יכולה באמצעות החוק לחוקק חוקי עזר, זה מה שקרה בתל אביב, זו עיר פלורליסטית ומי שבוחר לגור בה יודע זאת. בברוקלין אגב, יש יותר יהודים מישראל וגם שם לא כופים את ההלכות שלהם".