שלושה שבועות לפני החג, משרד החינוך הודיע היום (שישי) כי חופשת ל"ג בעומר תדחה ביממה, מיום ראשון ה-14.5 ליום שני ה-15.5, זאת לאחר בקשת הרבנות הראשית על רקע חשש מחילול שבת. בנוסף לפניית הרבנות הראשית, פרסמה תנועת בני עקיבא עצומה שקראה לשר החינוך נפתלי בנט לדחות את החופשה: "המדורות במוצאי שבת עלולות לגרום להרבה חילול שבת ולכן הרבנות הראשית החליטה לדחות את עשיית המדורות ליום ראשון", נכתב בבקשת התנועה. "משרד החינוך קבע יום חופש ביום ראשון ולכן הרבה תלמידים וחניכים יעשו את המדורות במוצ"ש כנגד החלטת הרבנות לקיים את המדורות ביום ראשון בערב".



עוד נכתב: "אנו חניכים ומדריכים בבני עקיבא במחוז דרום ועוד אזרחים, חניכים ותלמידים רבים מבקשים ממך לדחות את החופש ליום שני כדי למנוע חילול שבת מיותר כפי שמקדימים או מאחרים את יום הזיכרון ויום העצמאות שחל צמוד לשבת".



הבוקר כאמור הודיע משרד החינוך על דחיית החופשה (כפי שנעשה לפני שלוש שנים) ומסר כי ההחלטה התקבלה "כמענה לצרכים השונים של תלמידי המערכת ובעקבות פניית הרבנות הראשית לישראל בעניין. המשרד יבצע את ההתאמות הנדרשות לצורכי המוסדות בימים הקרובים". במשרד החינוך הדגישו כי הצעד נעשה בשיתוף פעולה עם ארגוני המורים.



מארגון המורים "יציגים (חדר מחנכים)" נמסר בתגובה להחלטה, כי "בנט ממשיך להיות מנותק מ-173 אלף עובדי ההוראה בישראל! דחיית חופשת ל"ג בעומר ליום שני בהתראה כה קצרה מהווה פגיעה כלכלית בעובדי הוראה רבים שהזמינו חופשות בארץ ובחו"ל ועכשיו נדרשים לשלם דמי ביטול בעקבות השינוי. הסתדרות וארגון המורים נכשלו בהגנה ובייצוג עובדי ההוראה כאשר אפשרו את הדחייה ללא הסדרה מלאה של העניין. אנו דורשים לאפשר לכל עובד לבחור את יום החופשה של ל"ג בעומר, ראשון או שני לבחירתו ולבטל את ההנחיה על איסור יציאה לחו"ל במהלך שנת הלימודים".



ח״כ תמר זנדברג (מרצ) אמרה כי זהו "טירוף לשגע מדינה שלמה בגלל גחמה. ההחלטה מהווה זילות מוחלטת במאות אלפי תלמידים, מורים והורים עובדים שמראש מתמודדים עם יום חופש שנוי במחלוקת וכעת נדרשים להפוך את סדר היום שלהם בגלל חשש לחילול שבת. מי ששומר על אורח חיים דתי ימשיך לשמור שבת ומי שלא לא, אין שום הצדקה להזזת יום החופש ולמניפולציה בלוח השנה היהודי".



ערה ישורון מארגון "הורים עובדים לשינוי" אמרה כי  "כבר שנים שאנחנו מבקשים לתקן את לוח החופשות כדי לעזור למשפחות  בישראל. שינוי חופשות שייתן להורים לבלות יותר עם הילדים שלהם, ויקל באותה הזדמנות על הג'אגלינג שהורים עובדים מבצעים על מנת להצליח לפרנס וגם להיות עם הילדים שלהם כמה שיותר".

"במשך שנים אמרו לנו שאי אפשר להזיז ימי חופשה. כשביקשנו להזיז חופשת אסרו חג מחמישי לשישי - הובהר לנו שזה בלתי אפשרי. והנה, היום, מסתבר שהכל אפשרי. אפשר לשנות את לוח החופשות לאחר שנקבע, אפשר להזיז ימי חופשה מכאן לשם בשל אילוצים. אז משרד החינוך - יש עוד אילוץ שהגיע הזמן להתייחס אליו: הורים רוצים להיות עם הילדים שלהם כמה שיותר. אי אפשר להתחבא עוד מאחורי אילוצים לכאורה. מחכים ומצפים להזזת חופשת אסרו חג שבועות מחמישי לשישי כבר השנה. הוכחתם שזה אפשרי".