זהבה שאול, אמו של אורון שאול שנחטף במבצע "צוק איתן" התייחסה הערב (שבת) ב"פגוש את העיתונות" בערוץ 2 לסערה שעוררו דברי הח"כים, דוד ביטן ומיקי זוהר מ"הליכוד", שהתעמתו עם הורים שכולים בדיון בוועדה לביקורת המדינה. לדבריה, היא לא הופתעה מהדברים: "זה לא מפתיע. מה שנעשה ללאה גולדין לעיני המצלמה, זה דברים שאנחנו גם עברנו אותם, אבל בחדרי חדרים, והוסיפה כי הביקורת שהוטחה בהורים השכולים הייתה "מבישה. זה היה לא הגיוני וכואב, ולא ככה צריכים להתנהל העניינים".



"כל פגישה בנושא זה הייתה פגישה בזויה, פגישה לא ערכית, פגישה שאין לה תכלית. לא ככה הדברים היו צריכים להיראות", טענה שאול, שסימנה את רה"מ כאחראי להשבת בנה: "מי שיכול להחזיק את אורון זה מי ששלח אותו. אתה (רה"מ) שלחת אותו להילחם ואתה צריך להחזיר אותו. איך לעשות זאת זו בעיה שלך לא שלי".



נתניהו. לטענת שאול הוא אחראי להשבת בנה. צילום: מרק ישראל סלם
נתניהו. לטענת שאול הוא אחראי להשבת בנה. צילום: מרק ישראל סלם



כמו כן, היא פירטה על האכזבה שנחלה בפגישותיה עמו: "נפגשתי עם רה"מ כמה פעמים. אני יכולה להגיד שברוב המקרים יצאנו מאוכזבים. גם הרצל (בעלה שנפטר) וגם אני, ואני מקווה שנעשים דברים כדי לשחררו. כשהרצל היה על ערש דוואי הוא אמר לי 'אני מתחנן שתעשי הכל כדי להחזיר אותו. אני מבקש ממך, אני מתחנן'. ואני אמרתי לו – 'אני לא ארים ידיים, אלחם עד טיפת דמי האחרונה. לא יקום ולא יהיה דבר כזה שאורון יישאר שם'. זה צריך לעמוד בראש מעייניו של ראש הממשלה. אין לי יום, אין לי לילה, אין לי שבתות, אין לי חגים, המשפחה התפרקה. אני אוטוטו לא עומדת בזה, למה אתה מושך אותי ראש הממשלה? חברי הקבינט, תחשבו עלי, תחשבו על אורון בני".



שאול גם חיזקה את דבריה של ד"ר לאה גולדין, אמו של הדר גולדין שנחטף גם הוא באותו מבצע צבאי: "בהחלט הפכו אותנו לאויב העם. כל מילה של לאה גולדין הייתה בסלע", והוסיפה כי להורי הנעדרים אין למי לפנות, תוך הפניית ביקורת למפלגת השלטון: "למי אפנה? אני והרצל (בעלה שנפטר) ליכודניקים מתחילת בגין, ואני רוצה להגיד לך שאני לא מאמינה על מה שאני רואה היום. הליכוד שאני בחרתי בו ושאני תמכתי בו זה לא אותה מפליגה ואלו לא אותם חברי כנסת. אני מצטערת להגיד את זה".



כזכור,