משיבים אש: לאחר שמשרד החינוך הודיע ביום שישי האחרון כי חופשת ל"ג בעומר תידחה ביממה, מיום ראשון ה-14.5 ליום שני ה-15.5, בעקבות בקשת הרבנות הראשית על רקע חשש מחילול שבת, פורום ועדי ההורים היישוביים שוקל להגיש בג"ץ בנושא. לטענת חברי הפורום ההחלטה מוכיחה זילות בתכנון ימי החופש במערכת החינוך.



"עוד לא החלטנו סופית לגבי הגשת הבג"ץ אבל זו אחת האופציות שאנו שוקלים. הנהגת פורום ההורים הארצית תחליט בסופו של דבר, אבל אני בעד וחושב שעתירה היא דבר נכון. עם זאת, בשלב זה אנו שוקלים את כל האופציות", אמר יו"ר הנהגת ההורים בקריית אונו הערב (שבת) ל"מעריב", והוסיף כי: "אני חושב שמשרד החינוך התעלם לחלוטין מההורים. ההנחיה שלו הייתה כפופה לזה שההורים יסכימו ואף אחד לא שאל את ההורים. למעשה, צפצפו בפועל על ההורים ועל הילדים. חבל שמנכ"ל משרד החינוך, שרק נכנס לתפקידו, מתנהל ככה".



בנט. ההחלטה של המשרד שבראשו הוא עומד יצרה סערה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90, רויטרס
בנט. ההחלטה של המשרד שבראשו הוא עומד יצרה סערה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90, רויטרס



כזכור, משרד החינוך מסר כי ההחלטה התקבלה "כמענה לצרכים השונים של תלמידי המערכת ובעקבות פניית הרבנות הראשית לישראל בעניין. המשרד יבצע את ההתאמות הנדרשות לצורכי המוסדות בימים הקרובים". במשרד הדגישו גם כי הצעד נעשה בשיתוף פעולה עם ארגוני המורים ועוד ציינו כי בבסיס ההחלטה עמד הצורך לתת מענה לכ-750 אלף תלמידים במערכת החינוך, שלא יוכלו לחגוג את ל"ג בעומר באופן הראוי, בשל ציון החג ביום שבת.



עם זאת, בעיה נוספת שנוצרה בעקבות שינוי התאריך היא הצורך בדחיית בחינת הבגרות במחשבים שאמורה להיערך ביום שני ה-15.5. בתגובה לכך הודיעו במשרד החינוך כי "הבחינה תידחה ובמקומה ייקבע מועד חלופי. המשרד יפרסם בראשית השבוע הקרוב הודעה מסודרת למוסדות החינוך אודות המועד החדש".



ממשרד החינוך נמסר כי "המשרד מודע לעיתוי, אך ההחלטה בדבר חופשת ל"ג בעומר התקבלה בשל הצורך לתת מענה לכ-750,000 תלמידים במערכת החינוך. טרם ההחלטה, התלמידים הללו לא יכלו לחגוג את ל"ג בעומר באופן ראוי, בשל ציון החג ביום שבת. השבת יוצאת בתקופה זו בסביבות השעה 20:00, ולפיכך אין לתלמידים מספיק זמן לארגן מדורות, שכן בדרך כלל מתחילים את המדורות בשעה 18.00".



כמו כן הוסיפו במשרד כי החלטה דומה התקבלה בשנת 2013 על רקע אותה מציאות, ואענו כי "- מדובר בהחלטה נכונה, צודקת והוגנת, שכן מערכת חינוך ציבורית מחוייבת לכלל התלמידים שלה", וכי "המשרד נותן את המענים הנדרשים לכל ההיבטים וייעשה את ההתאמות הנדרשות מול מוסדות החינוך".