זה תקופה ארוכה שבמשטרה באזור הדרום מתקבלות תלונות רבות על תחושת חוסר הביטחון שמקוננת בלב התושבים באזור מרכז גילת בבאר שבע. במקום נמצאים סוחרי סמים המבצעים עסקאות סמים לעיני כל ומצליח להפיל קורבנות נוספים כמעט מידי יום, תוך שהם מהווים סיכון גם לבני הנוער השוהים באזור.



בעקבות התלונות הרבות, החליטו ביחידה המרכזית נגב להפעיל סוכן סמוי נגד הסוחרים הקטינם - אלה שקונים מהיבואנים ומוכרים את הסמים ברחוב. הסוכן הצליח להיטמע בקרב סוחרי הסמים, רכש את אמונם והחל לבצע עשרות עסקאות בסכומים של עשרות אלפי שקלים. הוא הצליח לקנות סמים מסוגים שונים ובכללם חשיש, פלטות חשיש, הידרו ונייס גיא בכמויות משתנות במהלך החודשים האחרונים. 



הבוקר (ראשון), בעקבות פעילותו של הסוכן, פשטו עשרות בלשי מודיעין, לוחמי יס"מ, שוטרי מרחב נגב ויחידות נלוות על בתיהם של 25 חשודים בבאר שבע, תל שבע ושגב שלום, ועצרו אותם לאחר חיפוש בבתים. החשודים, שחלקם יעדים מרכזיים של ימ"ר נגב, הובלו לחקירה. במהלך הפעילות, נתפס כלי רכב אחד אשר שימש את הסוחרים במהלך ביצוע עסקאות הסמים ובהמשך תוגש לבית משפט בקשה לחלטו.



במשטרה מבהירים כי במהלך הפעלתו עלה כי החשודים נעצרו מכרו בין היתר סמים גם לבעלי עסקים ופיצוציות בעיר באר שבע וביישובים שגב שלום ותל שבע וסמים לאורך כל שעות היממה ובכך היוו הפרעה ואיום לאזרח הנורמטיבי שומר החוק ולבני הנוער שנקלעו למקום.



במשטרה ציינו כי הפעלת הסוכן התמקדה בתא שטח ואזורים בהם זוהתה פעילות סחר בסמים אשר נועדה, בין היתר, להחזיר את תחושת הביטחון לאזרחים ולמנוע חשיפת צעירים ובני נוער לסמים מסוכנים.



במהלך היום יובאו החשודים לבית משפט השלום בבאר שבע שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.