אם משבר התאגיד לא ייפתר עד יום שלישי, תיפתח שביתה כללית במגזר הציבורי, כך הודיעה היום (ראשון) ההסתדרות. מארגון העובדים נמסר כי האולטימטום שהציב יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לממשלה כדי לפתור את המשבר, שפוגע הן בעובדי רשות השידור והן בעובדי התאגיד. 

במסגרת סכסוך העבודה עליו הכריז ניסנקורן בתחילת החודש, ההסתדרות מלינה על "התעללות בציבור עובדי רשות השידור והתאגיד, תוך שיסוי קבוצות עובדים אלו באלו". עוד נמסר מההסתדרות כי היא דורשת להגן על תעסוקת העובדים ולהסדיר את מכלול זכויותיהם.

כזכור, בתחילת החודש הגיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון, למתווה מוסכם על עתיד התאגיד, לאחר משבר קואליציוני, שבשיאו איים ראש ממשלה ללכת לבחירות. במסגרת הפשרה בין נתניהו לכחלון, חטיבת החדשות בתאגיד תפורק ויוקם גוף נפרד, שיורכב ממנהלי רשות השידור ועובדי חטיבת החדשות שלה. תאגיד השידור הישראלי ימשיך לפעול בכל התחומים שאינם חדשות. 
בהסתדרות מדגישים כי על אף שהרפורמה הכוללת בשידור הציבורי נושאת השלכות כבדות משקל על מערכת יחסי העבודה וזכויות העובדים, ההחלטות על השינויים התקבלו בניגוד לנורמות הנדרשות ביחסי עבודה בכלל ובמגזר הציבורי בפרט.

השביתה צפויה להקיף את כל תחומי החיים. כל משרדי הממשלה ישבתו, כולל רשות האוכלוסין ורשויות המקומיות והאזוריות וכן תאגידי המים. בנוסף, גם שירותי החירום - רשות הכבאות וההצלה ומד"א צפויים לשבות. בנוסף, גם בתי החולים הממשלתיים יפעלו במתכונת שבת. שירותי בריאות כללית וקופת חולים מאוחדת ישבתו גם כן. 
גם במערכת החינוך תורגש השביתה, כשכל האוניברסיטאות ישבתו, כמו גם חלק מהמוזיאונים. גם נועי החבורה הציבורית ירגישו היטב את מחאת העובדים, כשעובדי אגד, אגד היסעים ודן ישבתו, כמו גם עובדי הרכבת הקלה בירושלים.