לאחר ששנים חיכתה סבתא לנכדים בת 65 מאזור השפלה להיפטר מהאוברדראפט, הגיעה ישועתה ממקום בלתי צפוי. היום (ראשון), פקדה את בית מפעל הפיס, הזוכה ב-7 מיליון שקלים בהגרלת הלוטו שהתקיימה ב-28 במרץ השנה. האישה סיפרה כי שכחה מהטופס שהיה מונח במגירה במטבח ונזכרה בו בזמן שניקתה לכבוד חג הפסח: "במהלך הניקיונות של הבית, פתחתי את המגירות ומצאתי דף מקופל, כשפתחתי אותו נזכרתי שזה טופס הלוטו שמילאתי ושכחתי לבדוק".
לפי פרסום מפעל הפיס, הזוכה מילאה טופס על סך 29 שקלים ולאחר חופשת הפסח, שלחה את בנה בכדי לבדוק אותו בתחנה הקרובה לביתם. אחרי הבירור, חזר אליה הבן עם הבשורה המשמחת על הזכייה ב-7 מיליון שקלים. "ברגע שהבן סיפר לי, הבנתי שסוף סוף המשפחה יוצאת לחירות כלכלית", ציינה האישה.
לאישה בת ה-65, ילדים בוגרים בעלי משפחה, ולדבריה מי שייהנו מהזכייה יהיו הנכדים. "אני, כבעלת ניסיון מאוברדראפט חונק והתחייבויות לבנקים, לא אתן לצאצאי להיות עבדים למשכנתה. כל נכד יקבל סכום נכבד לרכישת דירה". לשאלה מה תמשיך לעשות לאחר הזכייה השיבה: "אני אמשיך לעשות מה שאני עושה כל יום, מתנדבת ומסייעת לאוכלוסייה המבוגרת במקום מגוריי", אמרה הזוכה.

תחנת לוטו, צילום: קורינה קרן פלאש 90


בחודש שעבר, שכיר כבן 60 קטף את הפרס הראשון בהגרלה וזכה ב-24 מיליון שקלים, לאחר שמילא טופס דאבל לוטו בסכום של 64 שקלים. הזוכה, אשר עובד כשכיר במוסד ציבורי וחי כל חייו בשכירות. הזוכה סיפר: "לקחתי את העיתון של אתמול במטרה לבדוק את הטופס ולא האמנתי שזכיתי. שתיתי שתי כוסות קפה שחור כדי להירגע מההלם והחלטתי לא לספר לאיש על הזכייה כי לא הייתי בטוח". הוא הוסיף כי רק כשהגיע למחלקת הזכיות של מפעל הפיס וקיבל אישור סופי לכך שזה אכן הטופס הזוכה, "אז הבנתי שקיבלתי את משלוח המנות שלי לפורים".

המיליונר ציין כי עד היום, בגיל 60, לא הצליח להגיע להון עצמי בכדי לרכוש דירה. "היה לי חלום קבוע כל לילה, שאני קונה דירה וכעת אוכל להגשים את החלום". הוא סיפר מה יעשה בכסף שיישאר לאחר שירכוש דירה: "אני מתכנן לעזור לילדי לקנות דירות, שלא יחיו כמוני כל החיים בשכירות. את שאר הכסף אשמור עד שאצא לגמלאות, כך אוכל להתקיים באופן מכובד יותר".