בצעד חריג למדי, נעצר היום (שני) צעיר בחשד שגרם למפגע בכביש וכתוצאה מכך נגרמה תאונה קטלנית. שבועיים אחרי שהתרחשה תאונת הדרכים הקטלנית בכביש 38 סמוך לבית שמש במהלכה קיפח את חייו צעיר בן 28 מפגיעה חזיתית של משאית ברכבו, הצליחו חוקרי אגף התנועה במשטרה לפענח את הפרשה.



הבוקר הם עצרו במזרח ירושלים צעיר בן 28, תושב הדרום ,בחשד לגרימת תאונת הדרכים וההריגה. על פי החשד דחף הצעיר מעקה בטון לכיוון נתיב נסיעה שניות אחדות קודם התאונה וזאת במטרה לפלס לעצמו מעבר בשביל עפר בו נסע עד למחסום אותו כאמור התיר, מה שגרם לתאונה המצערת והטראגית.



ב-12 באפריל, בשעות הבוקר המוקדמות, התקבל במשטרה דיווח על תאונת דרכים חזיתית שהתרחשה בין משאית לרכב פרטי בכביש 38 לכיוון מסילת ציון. מותו של נהג הרכב הפרטי נקבע במקום ובוחני אגף התנועה שהגיעו לזירה החלו באיסוף ממצאים מהזירה במסגרת חקירה לבירור נסיבות התאונה.



בחקירה מאומצת, בשילוב אמצעים טכנולוגיים מתקדמים וניתוח ממצאים שנאספו בזירה, הצליחו חוקרי אגף התנועה להביא לאיתור זהותו של אדם נוסף כבן 28, אשר נסע בשביל עפר וכשהגיע להשתלבות עם כביש 38 שהייתה חסומה באמצעות מעקה בטון, על פי החשד דחף עם רכבו את המעקה לכיוון נתיב הנסיעה מספר שניות לפני התרחשות התאונה, דבר שהביא להתרחשות התאונה הקטלנית.



הבוקר, בתום פעילות מבצעית מאומצת שנמשכה מאז קרות התאונה, אותר החשוד במזרח ירושלים יחד עם רכבו והוא נעצר בחשד לגרימת תאונת דרכים והריגה, כשבחקירתו קשר עצמו החשוד למיוחס לו.



מהמשטרה נמסר כי "אדם הגורם למפגע בכביש מחויב לדווח על כך לרשויות, במידה ולא עשה כן, הינו נושא באחריות ישירה לגרימת התאונה ותוצאותיה.


התאונה הקטלנית הצריכה ריכוז מרב המאמצים החקירתיים, מודיעיניים תוך ניתוח ממצאים טכנולוגיים שהובילו לאיתור החשוד, נגדו נפעל במלוא החומרה ונמצא עמו הדין".



בית המשפט החליט להאריך את מעצרו של החשוד בחמישה ימים וזאת אחרי ששופט בית המשפט לתעבורה יהושע צימרמן ציין בהחלטתו כי "ניתן להתרשם בדבר המסוכנות הגבוהה, לכאורה, הנשקפת מהמשיב".