ביקורו מעורר המחלוקת של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן בערערה בנגב ממשיך לעורר עניין. דובר השר הדגיש כי ארדן לא הבטיח להתנצל על אירועי אום אל־חיראן, שבהם נהרגו השוטר ארז לוי והמורה יעקוב אבו אל־קיעאן, שהואשם על ידי ארדן בפיגוע טרור. מנגד, נאיף אבו עראר, ראש מועצת ערערה בנגב, היישוב שבו יבקר השר ביום חמישי שם יחנוך מרכז שיטור קהילתי, עמד על כך שהביקור אושר רק לאחר שהובטח שהשר יתנצל בפני האוכלוסייה הבדואית.


אבו עראר גם אישר שהשר הביע עניין לבקר ביישוב אום אל־חיראן ויתנצל בפני משפחתו של אל־קיעאן.



ח"כ טלב אבו עראר (הרשימה המשותפת) אמר כי "השר ארדן, שאמור להיות אמון על שלום הציבור וביטחונו, מתכחש לעובדות לגבי מה שקרה באום אל־חיראן, ששוטריו הרגו אזרח ושוטר, וזה על פי עדותם של גורמים מקומיים ובינלאומיים וגם שוטרים ומח"ש. ההתכחשות של השר ארדן היא פוליטית ולא מקצועית, ושר שעושה דבר כזה עליו לעזוב את מקומו מיידית".



יעקוב אבו אל-קיעאן. צילום: באדיבות המשפחה
יעקוב אבו אל-קיעאן. צילום: באדיבות המשפחה



"רימה את המארחים"



לדבריו, "כדי שהשר יתקבל בביקור ביישוב ערבי בדואי בדרום ביום חמישי הקרוב, הוא ואנשי משרדו רימו את המארחים, ובראשם ראש מועצת ערערה בנגב, כאשר הבטיחו להם שהשר יתנצל בביקורו ביישוב וגם בפני משפחת אבו אלקיעאן. ביום שאחרי הוא התחרט".



"לאור זאת אני פונה לראש מועצת ערערה בנגב, מר נאיף אבו עראר, לא לארח את ארדן ולא לקבל את פניו, ואני דורש לא רק את התנצלותו, אלא את התפטרותם של השר, מפכ"ל המשטרה והקצינים האחראים. חשוב לציין שראשי הרשויות הבדואיות הביעו את התנגדותם להשתתף באירוע זה, ואני מברך אותם על כך".



דובר השר ארדן שב והדגיש ל"מעריב־השבוע" כי לא הובטחה התנצלות בפני הבדואים במהלך הביקור, וכי השר מסתמך בקביעותיו שלפיהן מדובר בפיגוע דריסה על הגוף שהוא עומד בראשו - המשטרה.