בית הדין הרבני יצטרך למנות חוקר מיוחד, שיפתור את התעלומה הנוגעת לשאלה אם הבעל היה שתוי כשחתם על הכתובה. "הסוגיה הזאת חייבת לקבל פתרון חד־משמעי", אמר אב בית הדין בדיון הראשון והבהיר כי לדיון הבא ידרוש הוכחות: "מצדי תביאו חוקרים שיחזקו את טענתכם שהחתן היה שתוי. כרגע הכתובה היא הסכם מחייב", הטיח בבעל.



מדובר בבני זוג צעירים מאוד שנישאו לפני יותר משנה. לימים עלו חייהם של בני הזוג על שרטון, בין היתר משום שהאישה טוענת כי בעלה נוהג לשתות יותר מדי ולכן היא מבקשת להתגרש ממנו.



עו"ד שרין סולן: "לכתובה משמעות חוזית מחייבת"
עו"ד שרין סולן: "לכתובה משמעות חוזית מחייבת"



העימות גלש לסכסוך משפחתי כולל



הבעל, באמצעות עו"ד שרין סולן, ביקש להגיע לסיכום עם רעייתו הצעירה ממנו בעשר שנים על פרידה. הוא הבטיח לה את כתובתה ואז שלפה האישה את הכתובה, ועליה הסכום המדהים של 5 מיליון שקל. "מישהו הוסיף אפס ליד ה־500,000 שקל שגם אותם לא התכוונתי לרשום", הסביר לעו"ד סולן, שטוענת כי משפחתה של הכלה ניצלה את העובדה שהבעל היה שתוי בזמן שמילא את הכתובה ואביה של הכלה הוא שרשם את הסכום.



כאמור, בכתובה מתחייב הבעל שאם יגרש את אשתו בגט פיטורין, הוא ישלם לה את הסכום הנקוב בכתובה. הכתובה היא מסמך משפטי המעיד על התחייבות שהבעל מקבל על עצמו כלפי האישה עם הנישואים.



העימות בין בני הזוג גלש לעימות משפחתי כולל, שכן אביה של הכלה, פסיכולוג ידוע, טוען להגנתו כי "אף אחד, גם לא החתן שלי, לא יאשים אותי בזיוף". עו"ד סולן הדגישה כי "בניגוד לדעה הרווחת בציבור, לכתובה יש משמעות חוזית והסכמית מחייבת. הכתובה היא מסמך המעיד על התחייבות שהבעל נוטל על עצמו כלפי אשתו עם הנישואים".