טקס הנצחה לרחבעם ויעל זאבי ז"ל יתקיים היום (שלישי) אחר הצהריים בשומרון בנוכחות שר החקלאות אורי אריאל, ראש המועצה יוסי דגן, חיים טופול, אביגדור קהלני ומשפחת זאבי, זאת לאחר שהוחלט לבטל את הנצחתו של שר התיירות לשעבר, שנרצח בפתח חדרו במלון הייאט בירושלים ב-2001, בשער הגיא. בטקס צפוי להיחנך אגף חדש באזור תעשייה ברקן על שם בני הזוג. בתם של השניים, מצדה זאבי, התרגשה מהמחווה להוריה: "המחווה הזו של מועצה אזורית שומרון ובראשה יוסי דגן מרגשת אותנו מאוד".



לדבריה, "אני יודעת שאבי היה שמח להשקיף מהמקום בו הוא מונצח אל ההתחזקות של ארץ ישראל בשומרון. חבל וכואב שהיו מי שבחרו להכפיש את שמו לשם מטרותיהם הפוליטיות, אבל אבא לימד אותנו ללכת תמיד בראש מורם ולהתרכז בטוב וביפה שבארץ ישראל. אנו שמחים היום להחזיר תודה, להעריך ולהתרגש על הצד האנושי והיפה בחברה הישראלית המורכב מאנשים חדורי אמונה ואהבה לארץ, אשר לא שוכחים את אחד מיפי בניה".



האנדרטה לזכר הזוג זאבי ז"ל בשומרון. צילום: מועצה אזורית שומרון
האנדרטה לזכר הזוג זאבי ז"ל בשומרון. צילום: מועצה אזורית שומרון



"רחבעם זאבי כיהן כשר תיירות בממשלת ישראל ונרצח בפיגוע טרור. הנצחתו, יחד עם רעייתו יעל שהלכה לעולמה מספר חודשים, היא הרבה יותר מאשר מתבקשת ומועצת השומרון בראשותי גאה לעשות זאת", אמר ראש המועצה יוסי דגן, שהוסיף: "בעיניי, זה ראוי שעשייתו בתחומי קידום התיירות והתעשייה יונצחו על ידי כל רשות בישראל״.



הבן פלמ"ח. שיבח את ההחלטה להנציח את הוריו בשומרון. צילום: פלאש 90
הבן פלמ"ח. שיבח את ההחלטה להנציח את הוריו בשומרון. צילום: פלאש 90


 


בנם של הזוג זאבי ז"ל פלמ"ח שיבח את החלטתו של דגן: "ראש המועצה יוסי דגן הכיר מקרוב את אבי, ובמשך שנים רבות שהה לצידו וראה, בדיוק כמו שאנחנו במשפחה ידענו, שהכוח המניע מאחורי האריה והסלע הזה, זה אשתו יעל. הוא ראה את האמת, ולכן הוא קורא לאגף החדש באזור התעשייה ברקן ע"ש גנדי ויעל".



כזכור, לאחרונה הודיע ראש הממשלה נתניהו הודיע כי הוא פועל לאתר מקום חלופי להנצחת השר רחבעם זאבי ז"ל, לנוכח המאבק הציבורי שניהלו יוצאי הפלמ"ח נגד החלטת הממשלה מ-2011 להקים אתר הנצחה לזכר זאבי בשער הגיא בדרך לירושלים. הבוקר הסתיים המשבר סביב הנצחת רחבעם זאבי לאחר שסוכם בפגישה שקיימו ותיקי הפלמ"ח עם רה"מ נתניהו כי אתר החאן בשער הגיא ישמש להשקת פורצי הדרך לירושלים.