שירות בתי הסוהר אישר, לראשונה בהיסטוריה, התייחדות של אסיר עם בן זוגו בתוך כותלי בית הכלא. ההחלטה ניתנה בימים האחרונים על ידי מפקד כלא גלבוע שבצפון, לאחר בחינת הבקשה עם כל הגורמים האפשריים בשב"ס. את הבקשה הגיש האסיר זיו חן, הידוע יותר בשמו המקורי, זאור חנקשייב, מפרשת הבר נוער.



בבקשה ביקש חן להתייחד עם בן זוגו המוכר כנדרש על פי חוק. לאחר בחינת הבקשה ולאחר שהובהר בשב"ס כי אכן מדובר בבן זוג מוכר, אישר מפקד כלא גלבוע את ההתייחדות בתוך כותלי בית הכלא. 



חנקשייב מרצה חמש שנות מאסר לאחר שהורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של שיבוש הליכי משפט, בידוי ראיות, קבלת דבר במרמה ומסירת ידיעה כוזבת.

חנקשייב, שהיה עד המדינה בפרשת הרצח בבר נוער, מסר מידע כוזב על המקרה שזיעזע את המדינה. באפריל 2013, בעת ריצוי המאסר שלו, יצר חנקשייב קשר עם גורמים במשטרה וסיפר כי יש ברשותו מידע על הרצח בבר נוער, פרשה שהמשטרה לא הצליחה להגיע אל קצה חוט בעניינה. חנקשייב סיפר שחגי פליסיאן ביקש לנקום במנהל הבר נוער, שאול גנון, שתקף מינית את אחיו הצעיר, בנימין.
המשטרה פתחה בחקירה ונחתם עם חנקשייב הסכם עד מדינה. במהלך התקופה בה היה עד מדינה הופעל חנקשייב כסוכן סמוי והקליט את פליסיאן בהקלטה שהביאה להעמדתו לדין של פליסיאן ובמהלכה הוא נשמע אומר: ״עשינו עבודה נקייה שם בבר נוער״. 
בהמשך טען פליסיאן כי חנקשייב דובב אותו כדי לסחוט את גנון, וסיפר כי חנקשייב הכתיב לו בהודעות מה לומר, ולאחר מכן הורה לו למחוק את ההתכתבות. בינואר האחרון הצליחו במשטרה לשחזר את המיסרונים, שחיזקו את גרסתו פליסיאן. המידע החדש הביא לשחרורו של פליסיאן ולמעצרו של חנקשייב, ועד לרגע כתיבת שורות אלו, השאלה מי ביצע את הרצח הנוראי בבר נוער נותרה פתוחה. 
 
עו"ד רועי לביא, שייצג את חנקשייב בבקשתו במינוי מטעם הסנגוריה הציבורית מסר כי "אנו מברכים על החלטת שב״ס לאשר למרשי, זאור חנקישייב את ביקורי ההתייחדויות עם בן זוגו, וזאת לאחר שבמשך תקופה ממושכת וארוכה נדרשנו לנהל מאבק משפטי עיקש על עצם היות השניים בני זוג. ההתייחדות המדוברת מהווה תקדים ומקדמת את זכויות הקהילה הלהט״ב בישראל".

עו"ד רועי לביא
עו"ד רועי לביא