שופטת בית משפט השלום בנצרת, עינב גולומב חייבה בהחלטה יוצאת דופן ומורכבת את ראש מועצת קצרין דימי אפרצב, לפצות את עובד המועצה הדתית ברוך סבג, בגין לשון הרע בסכום של 30 אלף ש"ח בתוספת הוצאות. בכתב התביעה שהגיש סבג באמצעות עו"ד יגאל דנינו נטען כי ב-2014 ראש המועצה והמועצה המקומית פרסמו ידיעה במקומון "שישי בגולן" שבה נכתב, בין היתר, כי סבג זומן לחקירה במשטרה בעקבות זריקת אבנים לעבר רכבו של ראש המועצה.



ראש המועצה ביקש חסינות מהתביעה אבל השופטת גולומב דחתה את דרישתו וקבעה כי אין להעתר לטענה זו. בתחילת המשפט, הכחיש ראש המועצה קשר אישי לפרסום, ואולם השופטת קבעה כי הייתה לו מעורבות אישית ישירה בפרסום וכי הוא זה שניסח אישית את ההודעה והפרסום היה ביוזמתו. השופטת דחתה גם את טענת ראש המועצה כי מזכירתו, ולא הוא באופן אישי, העבירה לעיתון את ההודעה, והדגישה כי מוטב היה לטענה זו שלא תטען. עוד נפסק כי הפרסום בעיתון מהווה לשון הרע נגד סבג ונדחתה טענת הנתבעים כי חלק מהכתבה איננו מתייחס שמית לתובע.



נדחתה גם הטענה שלפיה לראש המועצה יש רשות להוציא הודעות בשמה של המועצה וליידע את התושבים על המתרחש בתחום הישוב, בנימוק כי משמעות קבלת טענה זו, הינה כי כל העברת מידע יזומה לכלי תקשורת מטעם גוף ציבורי כלשהו, מוגנת באופן מוחלט מתביעת לשון הרע, אף אם מדובר במידע שקרי שפורסם בכוונת זדון.


עו"ד יגאל דנינו
עו"ד יגאל דנינו



ביחס לפרסום כי סבג זומן לחקירה במשטרה קבעה השופטת גולומב כי הנתבעים לא הוכיחו אמת בפרסום. מעדויות קציני המשטרה עולה כי לא הוכח שסבג נחקר בשלב כלשהו, לא כל שכן בחשד למעורבות בזריקת האבנים לעבר מכונית ראש המועצה. השופטת דחתה גם את הטענה כי הנתבעים פעלו בתום לב. היא קבעה כי המסר המשתמע בפרסום הוא במובהק לא נכון, וגם ראש המועצה עצמו לא האמין בנכונותו. עוד נקבע בהחלטה יוצאת דופן כי ראש המועצה ניסח את המודעה ואת סדר הפסקאות כדי ליצור רושם מטעה, וכי חלק מהפרסום כולל אי-דיוקים והגזמות, כגון הדיווח אודות "תלונות" נגד סבג, מקום בו מדובר בתלונה שהוגשה ע"י ראש המועצה.



עם זאת, קבעה השופטת כי ביחס לחלקים במודעה העוסקים באי סדרים במועצה הדתית קצרין עומדת לנתבעים הגנת אמת בפרסום. השופטת קיבלה את עדותו של סבג וטענתו של פרקליטו עו"ד דנינו כי הפרסום גרם לו לפגיעה אישית, וקבעה כי הנתבעים מחויבים בנקיטת משנה זהירות ואחריות בהצגת מידע לציבור הרחב.



בסיכומו של דבר פסקה השופטת שראש המועצה דימי אפרצב והמועצה ישלמו לסבג פיצויים בסך 30,000 ש"ח ותשלום הוצאות משפט בסך 10,000 ש"ח. עו"ד דנינו בתגובה: "לאחר כשלוש שנות מאבק משפטי קשה, בית המשפט טיהר את שמו של ברוך סבג. ראש המועצה ניצל את מעמדו ותפקידו לחיסול חשבונות פוליטי, ובית המשפט חשף זאת בפסק דין אמיץ ונוקב".