אחר הצהריים קטלני בכבישים: רוכב אופנוע כבן 50 החליק היום (רביעי) בירידות סמוך לטמרה, בכביש 70, והתנגש במעקה בטיחות. צוותי ההצלה שהגיעו לזירה נאלצו לקבוע את מותו. פרמדיק מד"א חסן חטיב שנכח בזירה סיפר: "בצד הכביש מעבר למעקה הבטיחות שכב גבר כבן 51 כשהוא ללא דופק וללא נשימה וסובל מפגיעות קשות בגופו. הוא היה ללא רוח חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו במקום."



תאונת אופנוע בכביש 70. צילום: תיעוד מבצעי מדא

בתוך כך, נקבע מותו של ילד כבן שש שנפצע באורח אנוש בתאונת דרכים בכפר מוקייבלה. מבדיקה ראשונית עולה שהילד רכב על אופניו בכפר, ומסיבה שטרם ברורה נפגע על ידי ג'יפ שחלף במקום. נהגת הרכב תיחקר בהמשך ובוחני תאונות דרכים פתחו בחקירת התאונה.



פרמדיק מד"א פאדי מחמיד סיפר: "כשהגענו למקום, נכנסו למרפאה מקומית שהייתה בסמוך, על המיטה ראינו ילד כבן 6 כשהוא סובל מפגיעה רב מערכתית קשה, מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה כשחובשים של מד"א וצוות המרפאה מבצעים בו פעולות החייאה בסיסיות. מיד הצטרפנו אליהם והמשכנו לבצע פעולות החייאה מתקדמות וכאשר חזר הדופק העלינו אותו לניידת טיפול נמרץ שם המשכנו להעניק לו טיפול רפואי תוך כדי שאנחנו מפנים אותו במהירות לבי"ח העמק כשמצבו מוגדר אנוש ולא יציב".



אורלי סילבינגר, מנכלית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: ״המקרה המזעזע הזה מצטרף לשורת פגיעות חמורות של ילדים שנפגעו ולצערנו גם נפטרו כתוצאה מתאונות של אופניים רגילים וחשמליים. אנו מבקשים לחדד את הכללים מצילי החיים: ילדים צעירים וילדים בגיל הרך חייבים בהשגחה. רכיבה על כבישים מסוכנת לילדים. ילדים אינם מכירים את חוקי התנועה. ילד מתחת לגיל 9 לא חוצה כביש לבד, גם לא ברכיבה. עד גיל 18 חובה לחבוש קסדה, היא מצילה חיים! יש לרכב רק במקומות המתאימים לרכיבה על אופניים כמו פארקים ושבילי אופניים. אנו מזכירים כי ילד מתחת לגיל 16 לא רוכב על כלי ממונע".
מנתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים עולה כי לא כולל המקרה של היום, מאז 2008 נהרגו 35 ילדים בתאונות במעורבות אופניים. מתחילת השנה נהרגו חמישה ילדים בתאונות במעורבות אופניים.