לזה לא ציפה בעל הבית שהזמין אינסטלטור: הבוקר (חמישי) הזמין בעל דירה בבניין מגורים ברחוב ז'בוטינסקי בגבעת שמואל אינסטלטור כדי לתקן תקלה, אבל מה שזה גילה במהלך עבודתו היה אקדח ישן. המשטרה קיבלה דיווח והוזעקה למקום, בנוסף הגיעו חבלנים, כוחות כיבוי ומד"א. לתדהמת השוטרים שביצעו חיפוש הם איתרו במקום סליק שלם שלא היה מבייש יחידה צה"לית. בין השאר נמצאו חלקים של כלי נשק ישנים ורימוני יד, כולם במצב חלוד וישן מאוד. פריטי האמל"ח נתפסו ע"י חבלני המשטרה ונלקחו לבדיקה.



הסליק בגבעת שמואל. צילום: דוברות המשטרה
הסליק בגבעת שמואל. צילום: דוברות המשטרה



מבירור ראשוני עולה כי בדירה מתגורר נכד של גיבור אמיתי, שקוראים לו שלמה אריה בן אלקנה ז"ל, שעלה לישראל מרוסיה, איש משטרה וכוחות הביטחון שהקים במשטרה ובצבא את יחידת איתור הנעדרים, והיה מומחה לצבא ולתרבות הערבית. בנוסף הוא היה סופר שכתב ספרים על חקירות שניהל ועל פרשיות גדולות בהן היה מעורב. מעשיו וגבורתו אף הונצחו בפארק הקרוי על שמו.  

בן אלקנה התגורר בדירה בעבר הזאת ולא מן הנמנע שזו תחמושת שהוא אסף תוך כדי הפעולות שלו, והוא אחסן את זה שם, אולי כיוון שלא היה בזה כבר שימוש. חשוב לציין שהוא אדם שתרם רבות ולביטחון ישראל, ואף היה לוחם במלחמת העולם השנייה.