בפרקליטות התקבלה החלטה שלא להעמיד לדין את שלושת החשודים באונס קבוצתי של נערה בת 17 בהרצליה, כך דווח הערב (חמישי) במהדורת החדשות של הערוץ הראשון. למרות החשדות הכבדים לאונס קבוצתי ועל אף שבית המשפט עלו אינדיקציות לכך שהמעשים נעשו בכוח, הוחלט כי לא יוגש כתב אישום נגד הצעירים. עוד דווח כי מצבה הנפשי של הנערה קשה מאוד עד כדי כך שחוקרי המשטרה נאלצים לגבות ממנה עדות בביתה ולא בתחנת המשטרה כמקובל.



למרות ההערכות כי החשודים לא יועמדו לדין, שלשום הוארך מעצרם בשישה ימים. בדיון שנערך ביום שלישי בבית משפט השלום בתל אביב, קצין החקירות, רפ"ק דניאל ברדיאן, אמר כי הצעירה זוכרת כל מי שקיים עמה יחסי מין באותו אירוע אכזרי מבחינתה וגם שצעקה להם "די, תפסיקו". עוד הוסיף קצין החקירות כי החקירה העלתה חשד לפיו השלושה הכריחו אותה לצרוך סמים מסוג קוקאין וכי הייתה מודעת למתרחש.



החשודים באונס נערה בהרצליה. צילום: אבשלום ששוני
החשודים באונס נערה בהרצליה. צילום: אבשלום ששוני



פרקליטיהם של החשודים טענו בבית המשפט שלא היה מדובר באונס וכי יש לשחרר את מרשיהם ולזכות אותם שכן מדובר במי שקיימה עימם יחסי מין מלאים ברצון. "ייתכן כי אחרי מעשה היא חשש ממבטים לעברה או שהדברים ייוודעו ואז יסתכלו בזווית אחרת ובעייתית אבל בעת האירוע היא נתנה הסכמתה ואף היתה יוזמת".



כזכור, במהלך חג פסח השני עצרה המשטרה שלושה צעירים, האחד בן 22 מהרצליה, ושניים נוספים, בני 20 מהדרום בחשד שהיו מעורבים באונס קבוצתי של נערה בהרצליה. על פי החשד הכירה הנאנסת את אחד החשודים, תושב הרצליה, ובהסכמה הגיעה עמו לביתו. אלא, שלאחר זמן קצר הבחינה כי הם לא לבד וכי בבית המתינו להם גם שניים מחבריו, תושבי הדרום, אשר אנסו אותה בזה אחר זה במשך שעות ארוכות, חרף התנגדותה. בתחילה סירבה הצעירה להתלונן אולם לאחר שהשוטרים הבהירו לה כי מתנהלת חקירה היא הסכימה להגיש תלונה ושטחה בפני החוקרים את שעבר עליה.